Friday, September 12, 2008

Österrike vs. Tyskland

En evig kamp, överallt. Inte bara i backen, bland killarna, you name it. Inte riktigt det jag egentligen menade. Jag har inte glömt er, jag sitter (eller ligger och använder mig av alla möjliga positioner) bara och skriver på mitt psykologiarbete om det autobiografiska minnet, som jag grundat på studier av en docent på Karolinska Institutet som heter Agneta Herlitz.

Jag har dock en del problem när jag skriver, då jag inte skrivit något arbete på tyska sedan jag började i Innsbruck (då vi ej har behövt detta, endast vid provtillfällen) och jag har hela tiden svårigheter med min högtyska (ja, jag tror inte att det hade uppskattats att skicka in ett arbete p Tirol-dialekt :P), hela tiden skriver jag typiska österrikiska ord, eller dialektord, Mädchen har jag skrivit hur många gånger som helst, och det blir Mädels hela tiden, eller istället för att skriva besser, skriver jag bessa, bissl istället för bisschen o.s.v. att hela tiden gå tillbaka och rätta dessa ord tar en himla tid, men det går framåt :)

Ska dock strax iväg ner till Näset. Vad ska ni göra en fredag som denna?


puSS,
xXxVickanxXx

1 comment:

Tasja said...

Hmmm fasen måste det vara en kamp däremellan? Nu får jag ju vansinniga problem vilket av dom jag ska prioritera ju.... ;)

-inte för att det har ett jäkla dugg med ditt inlägg att göra.... :D