Sunday, March 04, 2012

Finalen är nära

Då jag varit bortrest så mycket så senaste så har jag bara sett första deltävlingen på tv:n resten har jag fått se online. Tittade idag på deltävling 3 och deltävling 4. Då jag inte hört Ranelids låt, så kunde jag inte riktigt tycka till om den stora uppståndelse det varit runt honom och att han gick vidare till final. Men nu efter att ha sett deltävlingen, så förstår jag fullständigt varför han och Sara Li gick vidare. Det var jue den bästa låten ur hela startfältet. Ja iaf de delar där Sara sjöng. Deltävlingen sög från början till slut, sjukt dåligt. 

Sedan andra chansen var också urkass. Thorsten Flink's låt var typ bäst, men fattar inte att Timotej inte gick vidare...
Finalen är nästa helg, jag kommer vara utomlands då också, men vinnarlåten är Loreen "Euphoria", tror dock även att Danny Saucedo "Amazing" kommer vara med och slåss. David Lindgren "Shout It Out", Lisa Miskovsky "Why Start A Fire" samt Ulrik Munther "Soldiers"  och Molly Sandén "Why Am I Crying" är fyra andra låtar som är riktigt bra.






Vad tippar ni?
xoxo,  
Vicky

4 comments:

Linn - Norge said...

Loreen vinner, med Danny på 2. plass. Tror også David Lindgren kommer til å gjøre det bra. Euphoria kommer til å vinne den internasjonale finalen, og ESC 2013 blir i Stockholm. ;)

Vicky M said...

hehe..bra där Linn :D hur e norges bidrag? :)

Linn - Norge said...

Norges bidrag er Tooji med "Stay". Tror den har samme låtskrivere som "Popular" (mange mener den er en tro kopi av Saade fra i fjor). Vet ikke helt om jeg liker den eller ikke, men den minner meg mye om Briney og Beyonce. Men jeg er stolt av at Norge ikke sender en som er "typisk norsk". Liker Sverige best uansett jeg:) Her er YouTube linken til sangen: http://www.youtube.com/watch?v=QdHnenxPPnc

Vicky M said...

tycker personligen inte om killens röst :/ sen känns beatet lite för turkiskt-inspiererat. Men den är väl ok :)