Sunday, August 05, 2007

En säsong (om ens det) är vad man fixar

På detta ställe där ja jobbar. Gret är jättesnäll och trevlig och allt, men chefen, visst han är oftast trevlig, d.v.s. om han inte är på dåligt humör, och då går det ut över en, utan anledning, och jag börjar bli fucking less på det!

Jag är inte personen om i vanliga fall håller käften när något inte passar, men hur lönt är det att säga emot någon som är full och på dåligt humör? Ska bli sjukt skönt och komma iväg till Hinterzarten i 4-5 dagar. Än så länge är det lugnt, men får jag helt nog, så ska han nog få höra att nu ä jag trött på detta och tolererar inte hans utspel, och är det inte bra, så kan jag säga upp mig nu, jag behöver inte pengarna, ett telefonsamtal till mina föräldrar är vad som krävs och inte ens det.

Vilket iofs vore synd, för jag trivs här (ja, med allt utom min chef oftast).

Förstår att de som jobbar säsong här inte återkommer året efter... Visst de kommer hit oh hälsar på eller jobbar någon annanstans i Pontresina eller omgivningarna, men ja...


puSS,
xXxVickanxXx

No comments: