Thursday, August 16, 2007

The whole story about my freedome! ;P

Som ni sett så har jag varit duktigt trött på mitt jobb på senaste, inte varit glad alls, och totalt less på min chef. Jag började redan fundera innan Hinterzarten om jag inte skulle säga upp mig i samband med att jag åkte till Världscupen i Zakopane den 22 augusti och helt enkelt säga att jag inte kommer tillbaka, för att jag inte pallar längre.

Igår flippa min chef ut för att jag skulle vara ledig nästa vecka i samband med Zakopane och sa att det minsann var han som bestämde när jag skulle vara ledig och att hans fru hade sagt att det var ok, ja det är ju han som är chefen och som betalar ut lönen etc. Då sa jag åt honom att jag tyckte det var sjukt att jag inte kunde "tro" på det min chef (kvinnliga) sa var ok, utan att det skulle vara ogiltligt. Han var som vanligt full, men hur otroligt det än låter som gick det att hålla en konversation med honom. I det stora hela sa jag åt honom, att valet är inte mitt utan hans om jag ska sluta elelr inte, för jag åker på onsdag och vad han än bestämmer sig för så är det hans ensak.

I morse kom han och sa att jag kunde glömma ledigheten. Bra sa jag, då jobbar jag sista dagen på tisdag. Helt kolugn. Han sa att han skulle fundera. Jag funderade också, senare kom jag till hoom och sa, ahh, vet du vad förresten, jag ska jue ändå redan åka iväg på lördag, så jag slutar redan då.

Sedan jag tagit mitt beslut förändrades mitt humör något så makalöst, jag är glad, lättad, ja allt. Han förändrades också, har varit hur snäll som helst sen jag "sa upp mig". Han har troligtvis second thoughts, men han kan inte svälja sin stolthet, för i det stora hela är det jag som bestämmer just nu hur jag vill ha det, dels för att jag är relativt oberoende av pengarna jag får i lön.

Så nog med det, jag har varit sprudlande typ hela dagen idag :D
Så alltså hur ser närmaste tiden ut:
Party med Anna i St. Moritz imorgon.
Sista frukostpasset på lördag morgon..troligtvis :P
Lördag förmiddag åker jag till Einsiedeln för Sommar Grand Prix:en i backhopping.
söndag åker jag från Einsiedeln till Szczecin.
måndag tar jag färjan från Polen till Sverige.
Tisdag kväll flyger jag ner till Warszawa och Aska.
Onsdag åker vi till Zakopane.
Sen vet ja inte riktigt hur länge jag blir i Polen.
När jag är tillbaka i Sverige blir det någon resa någonstans :)

puSS,
xXxVickanxXx

4 comments:

Malin said...

Å skönt för dig gumman! =)

Vicky M said...

yes grymt :D

Anonymous said...

Skąd masz kasę na tyle podróży?

ciekawski

Vicky M said...

no jakos sie ja wyskrobie :)