Monday, August 18, 2008

FIASKO

Sverige i årets OS känns som världens fiasko. Jag har typ inte kollat på något, och när jag ser resultaten, så ja inget man missat direkt. Dagen's nationshoppning, där Sverige börjar som nummer 3, men slutar näst sist.

Sanna Kallur's fall, jävligt synd om henne. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3122573.ab
Linus Thörnblad som inte kvalar (höjdhopp)

Ja, egentligen är allt ganska mycket skit. Peter Och Roffe är dock vidare i den individuella, och hästarna ser fina ut, själv har jag gillat Jaguar Mail väldigt sen jag såg den första gången. Inte så konstigt dock att USA vann kanske, men är förvånad över att Tyskland var utanför prispall...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3128093.ab

Tycker dock att Anna Lindberg ska nämnas (simhopp, en av mina favoritgrenar), hon slutade 6:a idag, och det är jävligt bra! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3119556.ab

I medaljligan så ligger Sverige på en 45:e plats med 3 silvermedaljer. Tycker detta resultat säger allt. Sverige's medaljskörd genom tiderna: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3131230.ab

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Anonymous said...

tycker inte att man ska kalla det fiasko att va me i OS innebär enomrt mycke press och även dom som har varit me förr kan inte vara säkra på att det ska gå toppen nerverna spelar in mycke.Och pressen från svenska folket gör det säkert inte lättare att klara av situationen. När det gäller laghoppningen så håller jag me om att helena och Schultz inte red perfekta ritter men jag har sett tex. helena rida Blomman (erblume) när hon är som bäst och hon såg inte helt kry ut i sitt ätt att hoppa i OS trots få medaljer för Sverige så tycker jag endå att man ska ge dom en stor eloge för sina försök OS är stort och bara det att Sverige har lag och personer med där tycker jag är duktigt.Vi ska inte säga nåt för ingen av oss andra skulle kunna göra det dom gör bättre..//j

Vicky M said...

Håller inte med dig fullt ut. jag emar inte att detta är vad de är kapabla till, för visst har vi sett de i mycket bättre framföranden. men jag tycker att OS ur svenskt sikte är ett fiasko. Otur, dåliga framträdanden, ja allt. OCh vag gäller pressen de har på sig, ja alla har press på sig, det är ett OS.

Sen att säga att ingen av oss skulle göra det bättre, är nog den kommentaren jag hatar mest av alla alltid, för den dyker upp jämt och ständigt när man kritiserar något. Att man kritisierar något och har sina synpunkter, detta betyder inte att man anser att man själv hade kunnat göra det bättre, detta är endast en synpunkt man framför. Alla som är på OS, har kvalat, på sina resultat, självklart är de bra, men nu gäller synpunkterna just detta de visat och presterat där.