Monday, June 29, 2009

HEMSKT!


Michael Jackson´s obduktionsrapport har läckt ut och jag kan bara säga att den är skräckinjagande.

HÅR OCH ANSIKTE: Michael Jackson var mer eller mindre skallig. När han dog hade han peruk på sig. I ansiktet fanns fullt med ärr efter plastikkirurgi. Näsryggen var obefintlig.

REVBEN OCH BRÖST: Flera revben hade brutits, en inte ovanlig följd av bröstkompressioner/hjärt- lungräddning. Obduktionen visade också spår efter fyra injektioner i hjärtat, vilket uppges vara adrenalinsprutor som getts av ambulanspersonalen.

MAGEN: Tom på mat. Jackson åt inget under minst sex timmar innan han dog. Bara halvsmälta piller fanns i magsäcken. Jackson var enligt rapporten kraftigt utmärglad.

VIKT OCH LÄNGD: Michael Jackson vägde strax över 50 kilo när han dog. Han var 178 centimeter lång.

HUD OCH ÄRR: Ärr efter minst 13 skönhetsoperationer hittades. På bröstet fanns märken efter en operation som tros vara en hudcanceroperation.

BEN OCH KROPP: Blåmärken på knän och skinkor. Blåmärken och småsår på ryggen, kanske efter ett fall. Sprutmärken på stora delar av kroppen.

HJÄRNAN: Har tagits tillvara. Kroppen är överlämnad till familjen, men hjärnan har sparats för medicinska undersökningar i utredningen.

Det finns också märken efter intubering från syrgasmasken. I rapporten konstateras vidare att Jackson var på god väg att tillfriskna från sin hudcancer. Operationen på bröstet var lyckad.

---

Förövrigt pågår debatten om vem som ska ta hand om barnen. Det har påståtts att mamman till två av de, Paris och Prince Michael, Debbie Rowe vill ha vårdnanden, något som dock visats sig ej stämma.
Jag gick till en klinik. De befruktade mig, precis som jag befruktar mina hästar. Det var väldigt tekniskt. Jag var hans avelssto.

Jag var aldrig en bra mamma. Jag kände aldrig några band till dem. Jag vet att jag aldrig kommer att se dem igen. Jag vill inte ha dem i mitt liv. Mina barn är mina djur.
puSS,
xXxVickanxXx

1 comment:

David said...

Det är väl egentligen inget av det där som är speciellt konstigt eller ovanligt. Men nu fick vi det i alla fall svart på vitt.

Han var undernärd och skör (= blåmärken, småsår,märken efter syrgasmasken mm.)
Att han inte ätit på 6 timmar är heller inget ovanligt. Det kan bero på dålig aptit men också på var i dygnsrytmen man är. Hans undernärda kropp tyder dock på långvarig svält eller sjukdom som tär på kroppen.

Att han hade plastikopererat sig ett antal gånger visste vi redan och att han därför skulle ha ett antal ärr är oundvikligt.

50 % av alla män blir tunnhåriga och somliga rent av skalliga. Hur ser det ut i artistbranschen? ytterst få flintisar. Vad beror det på tror du? Är det bara de 50% som behåller håret som blir artister eller lyckas flintisarna dölja det på något sätt?