Monday, October 12, 2009

J'adore les langues

Français, English, Русский. Gör jue diplom i engelska, har tagit upp min franska och nu verkar det som om jag kommer fa ha min ryska steg 3 iaf...yeah yeah yeah :) Natasha är sjuk, men hon sa att jag skulle komma förbi nästa vecka da de hon har den första lektionen och hon skulle försöka fa med mig :D - Ja ibland är det bra att ha lärarens mobilnummer och biland ga ut och festa med henne ;D

Italienska ville jag ocksa läsa denna terminen, men den lappade över sig med franskan, plus att den hann bli full. Min spanska minns jag typ nada av, men den kommer tas upp i sinom tid den ocksa :P Tyska, svenska och polska har jag s.k. till vardags (ja iaf tyskan..haha..). Men pa det lovely internet, á la Facebook, har jag alla spraken skriftligt och läsligt till vardags :D Hinner ni med? Schlieri är ganska kul när det gäller mina sprak, han brukar alltid säga "Men va fan?!, kan du prata det spraket ocksa? Du är jue fan otrolig! :P" I Zakopane gjorde han det igen..haha..Sa jävla söt bara ♥ And yes, I am AMAZING, You know it and I know it, and the rest, well that's their problem :D
xoxo,
Vicky

7 comments:

Anonymous said...

Ой, Вики-Вики)) Держи голову в холоде, живот — в голоде, а ноги — в тепле))

Anonymous said...

to Vicky ile ty w końcu umiesz języków?

Vicky M said...

szwedzki, polski, norweski, niemiecki, angielski, rosyjski, francuzki. no i minimalnie hiszpanskiego i wloskiego.

Anonymous said...

pieknie Vicky :)))
niby o gustach sie dyskutuje, co znaczy ze dla jednych mozesz byc atrakcyjna, dla innych wrecz przeciwnie, ale inteligencji nie mozna Ci zarzucic :)))
tak 3maj;

Anonymous said...

podziwiam. można wiedzieć w jakim czasie uczyłaś się języków ( ile miałaś lat, ile Ci to zajęło itp. )?
pozdrawiam:)

Anonymous said...

i te 7 języków umiesz na tym ostatnim poziomie C2?

Anonymous said...

oj chyba nie bo jakos nie kwapi sie odpisac, hahaha
nie zdziwilabym sie, gdyby nie miala rzadnego :))))))