Wednesday, October 07, 2009

Te-tips :)


Var ute och sprang idag runt Inn, eller ja inte runt, för floden mynnar ut i havet someplace, men ja längst med och över broar och tillbaka hem. Tycker om att springa på kvällen, när skymningen faller. Då är det relativt lite folk längst med Inn (eller ja, mycket mindre än på dagen), man känner ett lugn och man träffa på (springer förbi) en massa annat folk som också joggar.

Tänkte dock imrogn springa redan på morgonen. Måste upp tidigt för en kurs, men då jag anmälde mig sent, så tvivlar jag på att jag får en plats :/ Så tänkte springa första passet dorekt när jag kommer hem då :)

¨
Förbränning...Målet med löpning (plus att man förbättrar sin kondition avsevärt). Hjälpa förbränningen på vägen kan man glra på olika sätt. En supersak är grönt te. Bläää, tänker många. Beskt och varmt... THINK AGAIN. Min favoritdryck i sommar i Sverige var Espresso House´s Green Passion Ice Tea. Sjukt gott, och det jag hittade som liknade detta är ett grönt te med citrusfrukter. en liter hett vatten lägger man 3 te-påsar. Och in i kylen. När man vill dricka häller man upp ett stort glas, fyller på med isbitar. Teet är dock fortfarande beskt, och inte jätte lättdrucket, så jag kom på den perfekta lösningen. Då det ändå är citrusfrukter, så släng antingen in en massa citronskivor, eller toppa ditt glas med färsk apelsinjuice (typ Tropicana eller Brämhults) = SKITGOTT och man tycker inte ens att det är te man dricker.

xoxo,
Vicky

No comments: