Tuesday, December 22, 2009

Snöoväder?

Ett snöoväder drar in söderifrån och drabbar Skåne med snöfall och blåst under förmiddagen. Snöovädret kommer röra sig långsamt uppåt landet under dagen och nå Göteborg och Småland vid lunchtid. I natt når det Svealand.
Klockan är 48 minuter efter förmiddagen och jag ser inga nya snöfall *positivt positivt*.
Visst jag vill ha en vit julafton. Det är alltid mysigt, men egentligen gillar jag bara snö i backarna. Jag vill inte att det snöar (och förstör mitt hår), och jag vill inte att det blir slaskigt och mycket snö på vägarna så man blir blöt om skorna. Sen blir flyg inställda (jag kan nog vara glad att jag inte åker till backhopparveckan i år). Förhoppningsvis så kommer den inte, för jag måste köra till Billesholm (ca 60km).


Snö sägs jue ge julkänsla, denna julkänsla har inte infunnit sig hos mig än :/ Iofs så är det väldigt svårt för mig att känna julkänsla de senaste åren. Julen är min favorithögtid, men samtidigt tycker jag den är deprimerande och jag är väldigt ofta irriterad över saker och ting.

Nä, dags för en chai-latte.


puSS,
xXxVickanxXx

1 comment:

Veiga said...

I am charmed with your blog
Austria is a country in Europe that I love
I invite you to view my:

http://www.devaneiosdevida.blogspot.com/In it you

will know a l small country, very old but with good

people, good food and beautiful landscapes:

Portugal. I write and I speak a little English,

Spanish, French, Italian and Portuguese-This one

interesting for language learning, but you can

make comments in English
Greetings
Merry Christmas! And Happy New Year!