Friday, December 18, 2009

That's why I never take the bus....


Buss...något jag inte åkt på flera år om man inte räknar med busstransfern på flygplatserna, eller utflykter på resor. Idag, då Malmö fortfarande är allt i kaos, med snö vräkande ner från himlen, så tog t.o.m. alla cyklisterna bestämnde sig för att ta bussen en dag som denna. Det är skittrångt, ingen luft. Sätena är minimala (om man nu bestämmer sig för att sitta). Därtill verkar folk inte duscha och svettas en massa och lukta illa.

Efter en dag med 3 bussresor förstår jag varför jag alltid tar bilen (Mercedes såklart :P), fast parkeringen är svindyr, eller en taxi.


Har ni åkt buss idag? Åker ni buss ofta?

xoxo,
Vicky

2 comments:

Tobias said...

Jag åker alltid buss!
Det finns ingen anledning att sitta i en bil och kånka när det går bättre att åka buss. Om inte annat slipper man parkeringsbekymmer.

Unknown said...

ja, fast det jag hatar är som sagt att det tar lång tid, och en massa folk :/