Wednesday, March 11, 2009

Bästa valet


Jag älskar att äta ute, men är jue just nu på en väldigt strikt diet. D.v.s. no carbs, d.v.s. glöm bröd, pasta, ris, cous cous, potatis och mjöl överhuvudtaget.

Vad finns det då för smarta val när man vill äta ute? Ni anar inte hur sugen jag är på sushi just nu, så sugen så att jag kan dö, så blir kanske lite sushi inom de närmsta dagarna, sushi är jue faktiskt nyttigt och kalorisnålt, plus att jag blir sjukt mätt väldigt fort på det. Men no carb val annars då? Ceasar Sallad, sallader överhuvudtaget. Fisk är perfekt, speciellt för mig som älskar fisk, lax, makrill, torsk, fiskpinnar är dock inte idealet, då de är panerade.

Snacks tycker jag också är viktigt, feta ost, brie, nötter, russin, torkade frukter, frukt (se dock upp med bl.a. med bananer och vindruvor).


Glöm dock inte TRÄNING!

puSS,
xXxVickanxXx

6 comments:

Anonymous said...

Hater Atkins dietten *g*
Det er en lite ting som funker - spise litt - men sunt og trene mye *g* Jeg har begynnt med boksing for to år siden og nu kan je holde vekten uten problemer, nå begynnte jeg også med krav maga, jeg *g*

Anonymous said...

Dieta wegetarianska jest zdecydowanie lepsza :) Nawet nie da sie opowiedziec, jak czlowiek sie lepiej czuje i ile ma energii :D

Tasja said...

Jag går en kurs i kostlära. Det är mycket vi blir lurade över. Speciellt när det gäller dieter ;)

Titta om inte ditt UNI erbjuder någon kurs i kostlära.

Anonymous said...

unfortunately my swedish is too bad to understand everything :D but i was also thinking about to do the atkins diet and in the end i don´t do it.. i try it now with less eating, lots of sport, lot of water drinking and eat most healthy food, and for 10 days no (!!) sugar, white breat, fat etc. and no alcohol ;) if i have this time behing me it shouldn´t be that difficult anymore.. i hope ;)

Vicky M said...

Jag maste saga att jag gillar atkins, det enda jag saknar ar pastan :)


---_ - - - - - - -- -

Dkieta wegetarianskla mo0imzdaniem nie jest dobra, bo potrzebujemy duzo rzeczy ktore mozemy znalesc w miesie, drobiu i rybach, ale tak o0golnie malo jem miesa.

--__- v-- - - - - - - -

kanske vi hyar men nu med mibn anglistik har juag redan too much to do :/


- - - - -- - - - - -

I like the Atkins diet, but to cut bread off and potatoes is a really smart thing to do. Bread is the worst thing that contributes to weight gain.

Anonymous said...

To anonymous girl.

Its hard to eat healty if you dont eat fat. Because fat is very important to the body if you gonna absorb vitamins.