Friday, March 27, 2009

Trött

Ibland är jag bara så trött på allt. Jag skulle vilja skriva av mig och bara få ut allt som händer, allt jag känner och verkligen gå in i detalj hur allt är. Tyvärr går det inte, jag tycker inte att jag är en offentlig person, men inom backhopparvärlden är jag tyvärr det, och ja jag menar tyvärr. Folk följer mitt liv till punkt och pricka, allt jag säger, gör etc förvrängs till extremaliteter och jag kan inte göra mycket mer än att hoppas att folk verkligen vet hur mycket skit det snackas.

Något av det "roligaste" är när folk sätter ord i mun på mig, i efterhand saker som jag varken har sagt eller skrivit, men så fort man säger be my guest, visa mig var så kommer det kommentarer att man skulle ha varit inne i gamla poster och ändrat och tagit bort saker och ting.

Sen blir man kallad korkad (vilket jag inte bryr mig det minsta om) för att man sk inte vet saker (dvs inte har skrivit om det). Dessa smart människor förstår inte hur pass liten del som jag egentligen skriver i bloggen. Jag skriver abc och de hittar på resten av alfabetet själva.

Och somi detta tillfälle när jag är som mest frusterad och irriterad skulle jag vilja vräka ur mig allt, allt som är på G, hur alla relationer mellan mig och folk är och where my mind and heart is. Men i detta tillfälle varken kan eller vill jag göra det.


Och ja jag anser att de flesta av er som skriver dumma kommentarer är på någotsött avundsjuka på något i mitt liv, det är en ganska normal känsla hos folk, för om man inte bryr sig som många skriver, ja då kommenterar man helt enkelt inte.


Men en sak ska jag säga jag är INTE kär i Schlieri, jag känner inte honom tillräckligt bra för att vara kär i honom, jag anser att för att bli kär i någon, ja då ska du känna personen duktigt väl innan jag tycker att du kan kalla dig kär i någon, annars är du bara kär i en illusion. Om jag ska säga jag älskar dig till någon, ja då är det på riktigt, och tro mig Schlieri är långt ifrån det stadiet.

Och jag menar alla jävla dumma kommentarer om att hur dum jag kan vara, att han har flickvän etc. Hur dumma är ni? Tror ni fan inte jag vet att han har/har haft flickvän?! Jag är ingen ouitsider, jag sitter mitt i smeten och vet mer om folk ön jag skulle vilja veta. Men när något inte är officiellt utan han i alla intervjuer säger att han är singel, då tror ni väl fan inte att jag går och skriver på bloggen att han är upptagen?!

Bloggen är en illusion för er, en illussion som är gjord på det sättet att ni tror att ni vet allt till punkt och pricka om mitt liv och mig. Egentligen känner ni mig inte det minsta, den Vicky ni tror ni känner är den Vicky som jag gör upp för er via bloggen. Det finns oskrivna bloggmallar för alla personliga bloggar. Har ni tänkt på att man nästan aldrig någonstans kan läsa om negativa händelser och känslor, och då menar jag real feelings, inte bara jag hatar den, eller nu är jag sur etc? En tankeställare kanske...


En annan sak som kanske tål att funderas på, hur länge har ni inte kunnat läsa om t.ex. Schlieri i denna bloggen? Har ni någongång kunnat läsa någon som på något sätt har med förhållande och mig att göra i bloggen? Eller tror ni att jag har trånat efter en tonåring i flertalet år?
You should leave love and war outside your blog.
Thats for personal audience only.

Och ja jag gillar någon just nu, men det är inte Gregor Schlierenzauer.

ENGLISH TRANSLATION well, it is google translate, so its kinda not correct in a lot of places.

puSS,
xXxPopStarxXx

7 comments:

Anonymous said...

I´m sick of your liews... this are YOUR words translated from this blogg...

"
The beer bar iaf, Jossan sees that Schlieri goes to the bar, Vickan NOW GOES YOU THERE AND HÄLSAR! I try protest era, I can not to go and to act my bubbly platen is full! Jossan took my bubbly platen “now has you nothing, go!”. I did not obey fully. He had jue the girlfriend with itself. Yes, carcass do not sow the wide bar precisely then, but had seen them before in the central ward. They tussade however not or something, she smear he on the batch, and they gave each other a kiss, but that ' s it.


We chattered a while. Either was I so up in the blue, in chock conditions or does not know I pursue I remember nothing about what as sas NADA!!! Entire sudden knows I that he in the middle of a sense, sheep panic in the eyes “ehh I must go!” and goes quickly away innåt the bar. With question marks spinning turns I me about… his girlfriend… It was very huge obvious that he did not want to that we would meet. I backspace to Jossan in type dissolutions “he kissed me pursue damn almost on the mouth!! What damn holds he on with?!”

Jossan did everything in order to succeed to get us on picture, 3S did not want to however. .haha… Does not amaze me, he has jue girlfriend… (the question ice, how long to? And believes you not that I intend to have a finger with in the playing, sow believes you wrong…).

Entire plötsig sees I that Anna-Lena runs away and chatters with 3S, little sour becomes I, for what damn will she there to do. Late comes she hysterical running to me. “he said that he loves you also!” “Va, va chatters you pursue crappy? “yes, 3S said that he älsar you also”. Unfortunately ar I so full, that I this not pursued discussion with her, Johannes believes come and drew away with myself. It is called however that full people never lies… But we let to last where to sow long."

Vicky M said...

so, please where is it that I followed him thew whole evening? The translation says I didn´t even wanted to go to him, and when I went to the bar he drew me to him (but that part you cut off from your translation of course). And that I saw him before in the middle of the ball, daaah, we were on the same place and between 21 and 03 in the morning 6 hours so, its not that weid that I saw him.

so don´t really understand where your problem is.

and the picture thing girl, you cut some text out there to . there was nothig with any kissing and taking pics.

the pics was on the dancefloor, and REMARK that I didnät try to take any pics but somebody else, that told me it afterwards.

but fo course if you start to cut a text and then put it togheter how you want to, you sure can get great stories.

Anonymous said...

stories are personal views... doesn´t have to do with your words.. copying things is just for showing the people that you wrote about the things you tried to deny

but I see that the biggest problem is, that you aren´t able to use your brain.

Tasja said...

Finns ju två sätt. 1. skaffa en anonym blogg och spy ur dig. Eller 2. skaffa en lösenordsskyddad blogg och ge lösenordet till de du litar på. Den här kan du ju ha kvar och skriva babbel i.

x3vickyx3 said...

vicky er navnet mitt as ; D

Anonymous said...

Vicky dobrze przetlumaczylo tą cześć?
"I tak myślę, że większość z Was, którzy piszą głupie komentarze na coś słodkiego zazdrość niczego w moim życiu, to jest całkiem normalne uczucia ludzi, bo jeśli nie obchodzi, że wielu pisze, powiedział po prostu nie ma.

Ale jedno mogę powiedzieć, nie jestem w miłości z Schlieri, nie wiem go wystarczająco dobrze, aby być w miłości z Nim, wierzę, że aby się zakochać w kimś, to powinien czuć się dobrym człowiekiem i myślę, zanim można wzywam was w miłości z kimś, inaczej po prostu zakochać się z iluzją. Jeśli muszę powiedzieć Kocham Cię do kogoś, to za prawdziwe, i uwierzcie mi Schlieri jest daleko od sceny.

A mam na myśli wszystkie kurwa głupie komentarze na temat, jak mogę być głupi, że ma dziewczynę, itd. Jak głupi jesteś? Czy uważasz, piekła nie wiem ma / miał dziewczynę? Nie jestem ouitsider, mogę usiąść w środku i na gruchotać wiedzieć więcej wyspa ludzi, chciałbym wiedzieć. Lecz kiedy coś jest nie oficjalnie, ale we wszystkich wywiadach mówi, że on jest jednym, jeśli myślisz, że dobrze piekła nie pójdę i pisać na blogu, że jest zajęty? "
??

Vicky M said...

yes, I can´t use my brain. you totally get it ;)

- - - - - - -


co do tlumaczenia to tlumaczenie tej czesci nawet wyszlo spoko :)