Wednesday, November 21, 2012

Jue äldre vi blir, jue värre blir det

Det är fan inte lätt att bli gammal. Känns som om allt blir värre. Ens ämnesomsättning går ner, man får världens mensvärk, något som jag aldrig haft när jag var yngre. Så nu är det piller som gäller (än har jag inte kommit till mormorsstadiet med varmvattenflaska dock :P). Och sedan när man festar så är man världen bakis dagen efter, även om man tagit det någotlunda lugnt. När jag var yngre kude jag shotta och blanda allt möjligt hela kvällen och dagen efter mådde jag prima. För att inte tala om att när klockan börjar närma sig typ 3-4 på morgonen så börjar man känna hur tröttheten hinner ifatt en. Var tog ungdomens alla fördelar vägen? Och varför blir vi mindre mottagliga när vi blir äldre? 

xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM

No comments: