Sunday, November 11, 2012

Tror ni på livet på andra sidan?

En av mina favoritserier innan den las ner var Medium. Jag tycker att det övernaturliga i form av folk som gått bort är sjukt intressant. Alltid när jag ser filmer där man på något sätt har kontakt med folk från andra sidan så blir jag superinspirerad att få testa på det själv. Samtidigt som det finns folk, eller familj som gått bort som jag gärna hade velat ha kontakt med, så är jag rädd. Rädd för vad som ska hända, inte så mycket vad de ska säga, men just känslan och allt som händer runtomkring en. Tycker att det är lite samma sak som att gå till en spågumma, jag vill på ett sätt veta framtiden, men samtidigt är jag rädd för tänk så säger de något som man "inte gillar"?

Har ni någonsin funderat på det övernaturliga? Skulle ni vilja ha kontakt med någon som gått bort? 

De som jag skulle vilja "prata" med är någon som jag aldrig har träffat, nämligen min morfar som dog mer än 15 år innan jag föddes. Skälet till detta är att jag gärna hade velat veta mer om min familjs rötter på den sidan, då vi vet väldigt lite om det. Om han inte skulle kunna berätta något så hade jag kanske kunnat få någon ledtråd som skulle leda mig in på rätt spår. I korthet så var min morfars familj högt uppsatta i samhället, men p.g.a. något var han tvungen att lämna Ryssland ihop med sin syster, klippa alla band och byta namn i Polen. När min mamma och moster var små så ville han inte berätta något, så vi vet praktiskt taget ingenting och har inga spår att följa mer än att vi vet deras dubbla efternamn. Så det var lite kort om mig :)

Livet på andra sidan är en ny serie som precis har börjat på TV7, något jag verkligen kan rekommendera. Där kan man följa mediumet Vivianne Linde (och även 2 andra medium) både privat och i arbetet. Superintressant!

xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM

No comments: