Friday, November 30, 2012

Ordbajsade

Kom precis hem från min tenta i Lund som jag ordbajsade en massa på. 30p och 15 måste man ha för att vara godkänd. Tentan börjar med 3 frågor (6p) om underbestämning, som jag mindes att jag läst om typ på första sidorna, så jag ordbajsade en massa utan att veta vad jag skrev egentligen.

Och räknedelen ska vi inte snacka om, jag älskar matte, men psykologi statistik med t-test och z-värden, koindencienter etc. det är skittråkigt och jag glömmer bort hur man gör praktiskt taget en dag efter att jag gjort det och jag hade det i Österrike för ett antal år sedan och brydde mig inte om att göra det inför denna tentan, så har ordbajsat en del där också. För som tur i Sverige handlar det inte bara om siffrorna man får fram. Och jag får jue fram koefficenten, standardavvikelse och varians, för det kan jag :P Tror dock jag kommer ligga precis under G, well, well, får kanske kolla igenom t-testerna till nästa tenta isf, men än så länge är jag optimistisk att läraren rättar snällt och ge mig lite poäng för mitt ordbajsande :D

Vaknade dock med världens förkylning i morse, skitkul...NOT. 
xoxo, 
Vicky
 Follow Me on Twitter VicktoriaM

No comments: