Wednesday, February 08, 2012

Budget by Moi

Lovade er lite budget alternativ i slutet av förra veckan och nu har jag plockat ihop lite av det jag använder.

Men tillbaka till det billiga :)

Hudvård: Jag älskar Garnier Pure A serien. Produkterna ligger på ett pris mellan 50-100kr. Tonic:en är något som jag aldrig lever utan. Den torkar ut och dödar alla bakterier bättre än något annat. Ansiktskrämerna därtill är också bra, både dag och nattkrämen. Krämerna använder jag också dagligen, men jag skiftar med några som är lite fetare och "rikare", då jag anser att Pure A ger lite för lite. Känner ibland att huden blir lite torr och glåmig, och då är det dags att boosta med något annat. Annars funkar dessa krämerna perfekt för mig, Får praktiskt taget aldrig någon finne eller så med dessa (vilket händer väldigt lätt med andra krämer hos mig).

Ansiktsmasken måste jag också säga att ord om. Den är speciellt bra om man har fet eller blandhy, eller mycket finnar. Helt amazing! Och kostar under 50-lappen för 2st. Sedan har vi den lilla Spot-control. Känner ni att en finne är på väg eller har ni en som ni vill bli av med? Rulla på med roll-on:en och den försvinner snabbare än på något annat vis.


Hårvård:
Min absoluta favorit när det gäler budget är Fructis Garnier. Produkterna luktar underbart och är riktigt bra (OBS! allt utom schampoo och balsam, praktiskt taget inga schampoon som man köper i butik för 30kr/flaskan elelr vad de kostar ger håret något mer än kemikalier. Schampoo och balsam ska köpas hos frisör, det är väl värt pengarna och schampoona är mycket mer dryga vilket gör att de i det långa loppet inte blir mycket dyrare). Men iaf, stylingprodukterna är riktigt bra. Jag älskar hårsprayen (som för tillfället har tagit slut hos mig), leave-in för att få rakt och frizzfritt hår är riktigt bra. Prisklass: 50-80kr.

Torrschampoo, jag är inget stort fan, men ibland behövs det. Oriflame Visions Body Frost är perfekt i hårbotten för att håret ska klara sig någon dag till. Finns iofs en massa shimmering powders till kroppen som man kan använda. Mitt bästa tips är att välja ett med lite glitter/skimmer i, detta ger håret en mer levande känsla. En burk ligger på knappa 50kr. H&M eller inne på Åhlens finns säkert några. Yves Rocher har ett bra också.

Highlighter. Jag använder Guerlain Precious Light, som är mer än svindyr. (dryga 300kr/ml jämför med YSL's Touche Eclat som ligger på dryga 150kr/ml), men denna lilla älskling från Garnier är riktigt bra den också. Den innehåler bl.a. koffein som direkt tar ner svullna och trötta ögon. Garnier caffeine anti-dark circles tinted eye roll-on. 129kr på Bybloom, tror den kostar ca 50kr mer i vanlig butik. Finns i två färger, ljus och lite mörkare.

Lite mer hårvård, glitterspray är en annan sak för att få mer liv i håret. Speciellt om man borde tvätta det, men man räddar det med torrschampoo. Då är det bra att ha i lite glitterspray. Jag gillar spray:en från H&M bäst (finns i guld och i silver) då den är torr, d.v.s. ingen hårspray i den. Även bra att ha på kroppen elelr på ett helfärgat klädesplagg innan utgång för lite extra skimmer. Kostar ca 30kr.




Kroppsprodukter i all ära, men vill man boosta kroppen med extra fukt och näring, speciellt nu på vintern så är babyolja perfekt att dränka sig i från topp till tå efter att man duschat. Sedan behöver man ca 10-15 minuter att "springa" runt naken, så att allt verkligen tas in av huden. Min favorit är Johnson's baby oil. Den lilla flaskan kostar runt 30kr och räcker till ca 5 helindränkiningar.

Imorgon får ni ett budgetinlägg med smink :) 
 

xoxo,  
Vicky

2 comments:

Linda said...

Vilken fin blogg du har. jag blir inspierad. Bra blogginlägg också. Jag har också testar Garnier Pure, men tycker den är lite för stark. jag har ganska känslig hud. Nu använder jag en rengöring med olja istället och sen tar jag bivax med grankåda, superbra, speciellt på mig som lätt får finnar. Aldrig haft så lite pormaskar som jag har nu! De försvinner på en natt. se bivaxsalva.se.
Och är det riktigt panik så rekommenderar jag Neutrogena Visibly Clear Blackhead Eliminating Daily Scrub, finns på de flesta ica, coop. Den reducerar verkligen pormaskar. Testa! Du lär bli supernöjd.

Vicky M said...

hej Linda!

tack för de fina orden :) ska absolut kolla in salvan :)

kram