Friday, February 03, 2012

Zakopane Day 2

Day 1 : http://vicktoriamurawska.blogspot.com/2012/01/zakopane-day-1.html
Get his post in English

Dag 2 - Fredag:
Väckarklockan ringde way too early. Tjejerna skulle hoppa i normalbacken, CoC. Så det var bara att bege sig. Walter Hofer kallade mig "otrogen själ" när han såg mig...haha.. Och menade att det var way too long ago, som han såg mig. Kom fram en del folk och snacka som jag inte hade den minsta aning om vem det var, men de kände tydligen mig..haha.. Ja, inget nytt där nä..hehe...




Blev en snabb visit hemma innan vi drog till Sphinx för att äta och sedan hade jag min frisörtid. 3h senare hade det börja snöa som satan och jag kunde inte få tag på någon taxi för att ta mig till hotellet, så jag fick snällt gå med mitt nyfixade hår.

Tävlingen skulle ha börjat, men p.g.a. vädret så var träningshoppen avbrutna och tävlingen framskjuten, så jag hann t.o.m. vila i typ 5 minuter hemma innan jag begav mig till backen. Hann precis dit tills första omgången började och som tur hade det slutat snöa :)

Mot slutet av första började det dock snöa satan igen, och istället för att stoppa tävlingen och vänta 10 minuter så fortsatte man vilket resulterade i att nästan hela topp hamnade på helt sjuka placeringar. PST hade kul med en flaska, d.v.s. att lägga den i folks kapeschonger, utan att de märkte det..hehe... 

Andra rundan gick bättre och tillslut hade vi ett podie med Kamil Stoch längst upp, Richard Freitag och Andreas Kofler.
Hem för att byta om och ta en drink. Vårt alkohol förråd hade dock snöat igen på balkongen, så Kasia fick agera grävare :P

Blev ännu ett besök för mat på Trattoria Adamo, med typ samma österrikare som tidigare, denna gpng hade dock Reini Schwarzenberger och Dieter Thoma joinat. 
Kasia försökte undvika att vi skulle sitta med de med världens pinsammaste och klumpigaste manöver, vilket i det stora hela inte gav henne något för vi satt fortfarande med de medan vi åt, då det inte fanns några platser på altanen..haha...

Morskie Oko, where else? Mitt humör var dock lagom, så efter att ha sett det ena och det andra hade jag strax efter midnatt fått nog. Det hjälpte inte heller att herr X var sur på mig eftersom jag "spenderat för mycket och för "nära" tid med en annan herr under tävlingen". Kiss my ass tänkte jag, men samtidigt var jag megairri över hela grejjen. Träffade på tjejerna på väg ut, de hade jeu sina egna tankar om vart vi skulle, och inte var det hem för att sova, jaja...like I give a damn.
 andra som fått nog...haha..

To be continued....

xoxo, 
Vicky

2 comments:

Anonymous said...

Przestań przypominać mi ten subtelny unik z Aadamo!!!

Vicky M said...

hahahahah.... SUBTELNY :D