Wednesday, February 29, 2012

I got helped by the Police...

Det finns tillfällen då jag inte borde vara ensam. Typ som när jag ska fixa något med bilen (ringer oftast Car Assist så fort något ska fixas, vilket de flesta tycker är onödigt). Denna gång blinkar det "Oil Low" i Qashqaien, så jag skulle vara duktig, körde in på macken och gick in för att köpa olja. Fick rätt och en tratt, lyckades öppna motorhuven (efter att ha lyckats bli megaskitig först), sedan tror jag att jag hittade rätt kork som skulle skruvas upp och fyllas på med motorolja. 

Kunde dock inte få upp den och helt plötsligt dyker en Polisbil upp, jag tar chansen och går fram till Polisen "Ehh, kan du kolla så jag häller i motorolja i rätt hål?". Såklart hjälpte han mig, fick upp korken, eftersom det gick lagom bra för mig, men sen skötte jag resten själv :D Tack Herr Polis :P

Så nu är jag stolt. Vågade både prata med Polis och fixade "felet" med bilen. SJÄLV :D 

Oil Good :D
xoxo,  
Vicky

No comments: