Wednesday, February 29, 2012

"You have a good accent"

Har sagt det flera gånger innan, men jag älskar verkligen att gå på mina portugisiska lektioner. Detta språk känns så sjukt nice och det går in så lätt i mitt huvud. Ja, visst jag är megamotiverad, men det är jag oftast med alla språk jag tar mig an.

Fick ock finaste komplimangen som man kan få idag av min lärare när han sa att jag har en riktigt bra portugisisk accent. Så glad. Bästa man kan få höra liksom. För vem vill "bryta" på ett språk? Jag är så sjukt hård mot mig själv att allting ska vara så perfekt som möjligt när det kommer till språk, accenten ska sitta och du ska inte bryta på ditt eget språk. Flytande för mig är inte att inte göra ett endaste grammatiskt fel (alla gör grammatiska fel, sen finns det jue fel och fel...), flytande är man när folk inte märker att man har ett annat språk som modersmål.

Lyckades t.o.m. riktigt bra med tungbrytare três tristes tigres (som svenskans sex laxar i en laxask).

xoxo,  
Vicky

1 comment:

Anonymous said...

Article writing is also a excitement, if you be acquainted with then you
can write otherwise it is difficult to write.
Also visit my blog : Thesourcedietreview.Org