Friday, February 10, 2012

Not my cup of tea

Har precis haft ryska labb i 2h. Kändes inte direkt som det gav mig något, jag menar jag har jue ändå läst 4 terminer i Österrike och går nu en termin 2 kurs, då jag ansåg att 1,5år utan ryska gör sig påmind och den enda andra kursen som fanns tillgändlig för denna termin var en fortsättningskurs, d.v.s. termin 5 och det kände jag mig inte redo för.
Iaf efter kursen hade vi nästan 1,5h ledigt innan nästa föreläsning. Då kommer 2 kursare fram till mig och säger "Vi ska iväg och se om vi kan hitta några andra kursare, så tänkte vi sätta oss och plugga någonstans, ska du med?" I don't do study... Vilket inte var mitt svar, men det är mitt svar.

Jag får ofta frågan hur jag fick ihop studierna i Österrike med allt jobb inom Världs Cupen i backhoppning, då jag praktiskt taget var iväg onsdag/torsdag-måndag nästan varje vecka. Svaret är lätt. Jag pluggar inte. Jag har aldrig vatt en person som suttit med näsan i böckerna, aldrig tyckt det var kul och helt enkelt aldrig behövt. Jag råpluggar ca 10 dagar en vecka innan en tenta och så lämnar jag självklart in det som ska vara inlämnat under terminens gång, men plugga för pluggandets skull, NEVER.

Ja, jag har väl tur som har läshuvud och inte behöver det, jag vet att många andra aldrig skulle klara av det, men sådan är jag.
xoxo,
Vicky

1 comment:

Anonymous said...

Hahahahahaha " I don't do study... Vilket inte var mitt svar, men det är mitt svar."

Klockrent. Jag kan tänka mig dig säga detta med din härliga röst... vilket inte var mitt svar, men det är mitt svar... hahaha assa det är jätteroligt!!!

(eller är det bara jag som sovit sjukt lite de senaste dagarna... men det är ROLIGT.)

Ah, jag tar en powernap nu. :)

Pusssss

Andrea