Tuesday, April 28, 2009

Right on the spot

Ibland slår vissa saker exakt på punkten, spikhuvudet, eller vad man säger på svenska, kanske rent ut sagt mitt i prick. Är det kanske dags att erkänna vissa saker för sig själv, att kanske verkligen avsluta saker man påbörjar, och verkligen nå sitt mål, inte ge upp halvvägs p.g.a. rädsla. För rädsla är exakt vad jag tror att det är. Jag har en textrad i huvudet som jag ofta tar till, jag ser denna textrad som något positivt, men ärligt talat, är den verkligen det? "Be careful what you wish for, ´cause you just might get it all, and then some you don´t want" - Får den en att tvivla istället för att sträva? Att inte våga fullt ut, eftersom man kan få saker man inte vill?

Ett liv utan drömmar, är ett tomt liv, drömmar ska förverkligas, men vad händer efteråt? Ja, vi får väl hitta på nya, jag tror aldrig att människan är fullständigt nöjd, vi strävar alltid högre. Jag har alltid velat ha det jag inte kan få, när jag fått det (det blir så i slutändan) har jag inte velat ha det längre.
K: She always gets everything she wants.
T: *looking someplace* She haven´t got everything she wants...
K: *looking at what T sees* Yet... - Planica 2008
Men nu är det kanske dags att go for it, och sedan inse, att jo, jag vill faktiskt ha det här och sluta skydda sig själv.

I wanna say I love you, for the first time in my life, I wanna use those 3 words...

xoxo,
Vicky

baby I can feel your halo..

6 comments:

Anonymous said...

wow Vicky, very bold confession...

I'm not gonna ask, who is it about, it's not my business basically, but I wish u happiness and a loooot of courage, coz these three lil' words are mostly really hard to tell...


kisses.

Joan :) said...

ta... to 'yet' dość wymowne.. :P

Vicky M said...

really it's not about anyone, or it is about anyone, noone special. just the fact :)

/////

No, Asia, ni9e wiem, bardzo wymowne, ale jak mi T powiedzial to sie wkurwilam :P
xoxo,

Joan :) said...

Ja bym tam się raczej cieszyła na Twoim miejscu :P

Tylko Vicky po Polsku said...

wkurzylo mnie to bo wcale tak nie jest, nie mam wszystkiego co chce no!!!

Joan :) said...

no dobra no, z małymi wyjątkami :)