Tuesday, October 02, 2012

Big deal med IKEA

Vilket rabalder det har blivit med IKEA katalogen i Saudiarabien. För er som inte hängt med så har man i Saudiarabien retuscherat bort alla kvinnor ur katalogen och detta har då såklart skapat världens uppståndelse i jämlike Sverige.  Personligen förstår jag det inte. Saudiarabien är ett land där kvinnor ej går runt på stan utan att vara helt skymda, det är deras religion och sättet som deras land fungerar på. Jag säger absolut inte att jag tycker att det är rätt, men det är så deras land fungerar, vad ger oss rätt att döma och helt praktiskt taget vilja att de ska bryta sina lagar med att visa "avklädda" kvinnor?


Saudiarabien:

 Vad säger ni om det hela?
 

xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM

2 comments:

Linda aka Javamorsan said...

Jag tycker alls om deras sätt i detta land. MEN vi har ingen rätt att tala om för dom hur dom skall leva. Det enda jag kan ha något emot i detta sammanhang är väl att IKEA inte bara struntade i sin katalog där. Som markering.

Vicky M said...

allt handlar om pengar. tror inte de vill missa sina inkomster där.