Friday, October 05, 2012

På Wallander-inspelningen


Körde iväg till Ystad Studios och Wallander-inspelningen igår. Det spöregnade vilket inte verkade vara det bästa med tanke på att vi skulle filma ute för filmen. 

Gick in och iväg till kostym där Sanna gav mig kläderna för scenen, make-up artisten dök upp och tyckte att jag såg bra ut och att hon inte behövde finslipa något på min make. Träffade Olivia som också skulle vara med on-set och så småningom dök även Louise upp. Efter en stunds väntande blev vi körda till inspelningsplatsen.

Wallander kostym

Chillar i mina UGGs innan det är dags att sätta klackarna på sig
gif animator picasion


  
Speciell känsla då eftersom inspelningen ägde rum ute så blev det jue publik på det hela. Körde igenom stage:ingen och satte igång. Sjukt smidigt gick det, Inte alls många omtagningar och nämnde jag att det slutade regna? (yaay). Personligen gjorde jag inga fel, alla tagningarna var perfect, vilket typ aldrig händer, men det var jue kul :) Sammanlagt 1,5h filmning blev et iaf innan jag stoppade Olivia i bilen och körde hem till Malmö. Typ inga inspelningar går så här smidigt, så man får njuta när chansen ges..hehe..
 Waiting in our van for the shooting to start 

 Olivia on set

En av de bästa Wallander-filmerna enligt mig är Mastermind 

xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM

4 comments:

GlamPuss USA said...

Men guuud vad kul!

himmelohelvete said...

en åh så spännande! Älskar wallanderfilmerna=))

Vicky M said...

yes, it sure was :)

Anonymous said...

You looked a bit like a cheap stripper.