Thursday, October 11, 2012

Jag har Städhjälp

Ja, skjut mig. Jag förstår inte varför man i Sverige tycker att det är så fel med hjälp (förutom när det såklart gäller socialbigrag och andra bidrag...).  Om det är något man ogillar att göra, eller behöver komma ifrån ett tag ("alla" ser ner på en av mina vänner bara för att hon alltid nästan har nanny till sin dotter när de reser utomlands) varför ska man då inte få lov att göra detta utan att dömas?

Jag HATAR att städa (när jag väl städar, blir dock allt kliniskt rent), så jag har städhjälp var 5:e dag i min 48kvm 1,5:a. Att ha det skitigt omkring mig tar så mycket energi, och det tar typ all min positiva energi om jag skulle städa 2ggr/v. Har jue bott i min lägenhet i snart 1 år, men jag har aldrig tvättat en tvättmaskin här. Städat har jag såklart gjort. Min Electrolux Ergorapido används flitigt, den står jue snyggt i hörnet i köket och jag är ganska pedantisk, så den använder jag 5-10 minuter dagligen typ.

Vad tycker ni om städhjälp? Städfirmor må låta dyrt, men med rut-avdrag och liknande så är det inte så mycket, sen finns det jue en massa privata städerskor som man kan anställa. Alltid någon vän som vet någon de kan rekommendera :)   
 

xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM

3 comments:

elin said...

följer dig nu! som nummer 50 säg till när du följer mig samt nummer!

SunnySandy said...

I like stadhjalp! Orka stada sjalv... Nej men ibland sa kan det vara skont med ngn som hjalper till att organisera etc. Speciellt nar man flyger oc far overallt.

Heponimake said...

Gud, om jag hade pengarna så hade jag genast tagit hem städhjälp, men med barn i huset hade jag fått haft henne här varje dag! ;)

Inga fel med den hjälpen! Jag tycker så här: Hatar man att städa själv? Varför inte låta ngn ta hand om det då - ngn som vill o som man dessutom "hjälper" med pengar? De har ju valt det jobbet själva så det handlar ju inte om slaveri... ;) 'Kram