Thursday, June 14, 2007

Ett skratt förlänger livet

När jag är smatt uttrakad, sa kollar jag pa alla dumma grejjer som finns pa Tjuvlyssnat.se och här är 3 bra jag hittade idag:

Vårdcentralen, Munkedal
En mamma och hennes dotter ~4 sitter på vårdcentralen. Dottern går runt bland de som sitter och väntar och leker tebjudning.
Dottern: Te eller kaffe?
Alla spelar med. När dottern gått runt och frågat alla så går hon tillbaka till sin mamma.
Dottern (till mamman): Och vad ska du ha? Öl eller?
---

Bostadsområde i Viby, Sollentuna
Det börjar plötsligt prassla i en stor häck och grenarna börja svaja mer och mer. Ut ur det täta buskaget tränger sig till slut en tjej ~20 som pratar i mobiltelefon.
Tjejen: Alltså, var fan bor du egentligen?
---

Ungdomsmottagning, Farsta
I väntrummet på ungdomsmottagningen ringer en fjortis upp en kompis.
Fjortis: Men hallå! Vad hette han som jag gjorde det med i helgen? Men vet du inte? Vet du inte vad din kompis kompis heter? (smått desperat) Men du måste ju veta vem jag har gjort det med!

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: