Friday, June 29, 2007

Reports from Pontresina! :)

Nu har jag hittat ett ställe där jag kan använda internet (dvs fram tills min egna data är "normal" igen). Har egentligen inte hänt sa mycket pa senaste, för jag har typ bara jobbat och pluggat. Har dock hänt en del roliga saker där, speciellt med Claudio (sonen till min chef, ja jag vet det är inte jättesmart, men ja... han e nice iaf =P). Sen är det jue faktiskt inte mitt fel att han springer runt och därtill halvnaken där jag är, jag mena det är faktiskt taskigt :P För det andra är han hot och sen liknar han en viss Schlieri väldigt väldigt mycket (vilket inte är skälet till att jag tycker han är het, vad alla än säger)

Igar var min chef (hans mamma) mindre lustig..hehe..eller ja, det var egentligen inte hennes fel, bara vi som har lite förvrängd syn pa saker (eller i detta fall rättare sagt Claudio). jag hade precis damsugat Saalen för kvällen och da kommer hon och menar att jag dammsuger nogrant/bra, men pa tyska heter det bara saugen d.v.s. suga, sa hon säger du suger bra, och Claudio va prevcis bredvid henne och börjar typ skratta, jag bara visste inte vad jag skulle säga, hon kollade pa honom och han bara sorry...haha..ja jag skrattade ocksa för det var faktiskt lustigt...hehe.. Vet inte hur poppis det var hos henne, men det gick bara inte att lata bli att flina, när han började skratta, hon kollade konstigt pa oss bada iaf *LoL*

Det jag har svarast för här är vädret...det är KALLT! Assa i Innsbruck har vi haft 30 grader och mer sen i slutet av mars och här är det ca 2-3 under natten och mellan 10-20 pa dagen, sa ja jag fryser, medan alla andra springer runt i shorts och t-shirts sa har jag jacka och hela köret..hehe..som idag t.ex. 19 grader varmt (eller för mig kallt =/)

För övrigt har vi just nu 30 amerikaner boende hos oss, sa det är full rulle men mer om varför de är här och sa far ni senare, nu maste jag kolla lite mail.

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Tasja said...

Välkommen tillbaka till datavärlden!! Du har fullt upp ser jag och allt är som vanligt ;)

Jag kom ihåg helt fel till dig, jag landar 15.40 i Stuttgart(bara så du vet ifall du ska boka med andra också om hämtning....)

Vicky M said...

lugnt gumman =) puss