Sunday, June 08, 2008

Fan Meile

20.30 bar det av in mot stan, med ett snabbt stopp på McDonald's för en cheeseburgare, med tanke på att jag inte ägt någon mat hemma idag och åt en kall pannkaka och en varma koppen...

Mötte upp Emi, köpte en Coke Zero (ja, för de hade inga kalla Light, och ja jag gillar fortfarande inte Zero, men bättre än den vanliga...) sen gick vi till Landeshauptplatz, mycket folk och svårt att hitta en bra plats att se hela skärmen, helt plötsligt knackar någon mig på axeln, Nico, how nice :) Så vi kollade på första halvlek med honom och hans kompis, snackade lite.

Nico var självklart tvungen att ta något skämt med Johannes Lenz inblandat..haha.. (ja, jag också då) Sånt man får ta när man umgås med backhoppare. Ska dock inte klaga, han nämnde jue inte Fetti för en gångs skulle *LoL*.
Såg
Alex Seiwald i folkmassan också, men vi ville inte gå bort till honom..haha...

Matchen då; Polen-Tyskland. En bra match, Podolski var klockren, Lahm är lovely som vanligt, Schweinsteiger spelade riktigt bra och det var jue hans förtjänst egentligen att Podolski sköt in andra målet. Polen spelade också riktigt bra mot slutet :) 2-0 slutade matchen, jag gissade på 2-1.

Saknar dock Oliver Kahn i mål, inte för jag har något emot Lehmann, men Kahn är liksom Kahn. Förövrigt ser Schwensteiger riktigt bra ut med sitt knallblonda hår :) Ballack har blivit fulare (eller äldre, you name it ;P). I pausen började det regna lite, jag och Emi skulle gå bort till Sparkassenplatz där Koti jobbar under EM. Snackade lite med honom, han hade svensktröja och keps på sig..hihi.. Så stolt var han, det första han sa till mig när vi kom..hehe... Sen promenerade vi runt Fan Meile lite till, började dock regna ordentligt så vi bestämnde oss för att se andra halvlek på Sparkassenplatz, under tak.

Pratade lite till med Koti innan vi stack hem, dels om backhoppningen som är nästa måndag. Imorgon är det killermatch kl. 21; Nederländerna-Italien. Innan dess Romänien-Frankrike. Vad tyckte ni om matchen? Redan en del svenska fans på plats, det låter så jävla roligt när de snackar tyska..haha.. sorry :P

Någon som förresten kanske vet varför Sebastian Kehl inte är med i Tyskland's laguppställning? Och vill inte ha några kanske, utan fakta :) Skadad?

puSS,
xXxVickanxXx

4 comments:

Malin said...

I sverigekläder haha why?Lär ju vara mer än nice att vara i Innsbruck nu.:)Och värst vad du har blivit fotbollsfrälst.Forsätt så;)

Vicky M said...

haha..jag är inte frälst, bara Vm & EM :P kolla bara in arkivet för juni 2006 http://vicktoriamurawska.blogspot.com/2006_06_01_archive.html

eller juli 2006 en massa fotboll :P
http://vicktoriamurawska.blogspot.com/2006_07_01_archive.html

:P

Tasja said...

Ja alltså enligt hans egen hemsida så beror det nog på att han varit långtidsskadad och även om han är frisk nu så har ju Tyskland en uppsjö av spelare att välja bland och då valde Jogi hellre bort honom. Iof konstigt då andra matchotränade och tidigare skadade finns med (Metzelder, Mertesacker tex) men tyvärr så.

Om det är sant eller ej vet jag inte men låter ju rätt troligt i alla fall.

Vicky M said...

hmm..ja trodde att han var skadad :(