Tuesday, June 17, 2008

Blodet sprutade!

Nu är jag tillbaka från Plasmangivningen (heter det så??). Var jue något nervös ja, nålen är jue ganska stor, eller jag mindes den som mycket större när jag var där med Emi för ett år sedan eller så. Ni anar inte hur rädd jag var att det skulle göra ont när killen skulle sticka in den, därtill har Emi berättat att där är en kille som inte alls är bra på det och det gör ont när han gör det, och självklart fick jag en kille, så jag blev jue ännu mer nervös.

Så när han sa åt mig att spänna handen när han skulle ta in nålen, så spände jag nog så hårt jag bara kunde och när han stack in nålen så bara sprutade blodet ner hela hans vita skjorta..hrhrhr... Jag slapp som tur få blod på mig..hihi.. Gjorde det ont? Nä, ett snabbt smärtfritt stick. Tror jag börjar bli nål och sprutvan, eller helt enkelt bedövad, jag menar jag tyckte inte att mina tatueringar gjorde ont och jag märker inte alls att de sticker in nålen vid vanliga blodprov (jag kollar såklart inte när de gör det).

Hade ett lågt kalciumvärde, så fick en kalsiumtablett upplöst i vatten som jag skulle dricka. Ska berätta om gårdagen för er, men just nu sitter jag och skriver ner uttalandena från tränarna och hopparna från min diktafon, för måste skriva en artikel, men efter det ska ni få en update :)

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: