Wednesday, October 08, 2008

Coffee-Junkien shoppar igen

Klockan strax innan 11 satt jag hos manikyristen, Jossan sov fortfarande hemma. Hade en jäkla massa krav innan hon fick pilla på mina naglar..hehe.. Blev jag nöjd då? Jadå, två timmar senare var jag klar, med tunna, välslipade naglar med permanent french manicure, 48€ fattigare dock för en påfyllning (nytt sett med permanent french kostar 80€ här...). Renate är väldgt duktig, rekommenderar verkligen denna salong som ligger på Anichstrasse (eller ja typ runt hörnet). Renate Hair & Nails heter den.

Jossan kom och joinade mig och vi gick iväg till Telering. Jags kulle köpa en ny mobil och Jossan skulle få ett mobilabonnemang. För min del blev det ännu en Motorola, RAZR 2 mer exakt (har man fastnat för denna mobil, så har man). ASSNYGG, tycker jag, kunde varit lite mindre, men den är jue sååå tunn, och min Nokia Express Music samt mig LG, är jue minimala :) Jossan köpte en LG Born to Shine.

Sedan blev det en sväng inom Rathaus Gallerien, en mozzarella-tomat ciabatta (något måste man jue äta när klockan redan är 14) och så en Iced Coffee Latte såklart :D Vet dock inte hur bra det är att skaffa sig ännu en dålig daglig vana förutom min Red Bull, men på något sätt måste man jue få i sig 500 kalorier om dagen...

Vidare till Uni, jag skulle anmäla mig på norska 2 (då 1:an var full), men så frågar jag ännu en gång om det inte finns någon chans för att jag får en plats i ryska 1, jodå säger "kärringen". Jag blev så arg, där "står jag på väntelista", har mailat henne och frågat för några dagar sedan om när man får veta om man kommit med eller inte, och hon har då svarat att de mailar om det skulle bli plats, så dyker jag upp så säger idioten att det finns plats, men inget jävla mail har man fått! Så nu ska jag iaf gå på Ryska 1, fick snällt betala avgiften och gå iväg och köpa 3 läroböcker där jag inte förstår bokstäverna för fem öre, men det löser väl sig :D

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: