Tuesday, October 07, 2008

Hur blir man en COFFEE-JUNKIE när man inte ens gillar kaffe?

Det har varit en riktigt bra dag idag. Sov till lunch (ok, det var kanske inte helt bra...), hade asont i mina nyckelben, som om någon hade prylat mig under natten (Jossan???) (OK, just det här var kanske inte heller så bra).

Ringde Gabriella (lägenheten), som inte svarade, hon ringde dock tillbaka strax efter och nu vet vi till 100% att vi får den lägenheten som vi ville ha :D 5 rum och kök på 130kvm, stort badrum, toalett, trädgård, terrass och garage, inte illa pinkat va?! :D Just love it, månadspriset behöver vi dock inte diskutera, min mamma lät inte jätteglad i telefonen om man säger så, men det är duktigt mycket dyrare att bo här än i Sverige. Vi har kollat på 2 rum och kök för dryga 900€ och det är inget onormalt pris. Så hur glad var inte jag när vi fick denna?!?! =) =) =) Tyvärr lär vi inte få flytta in innan den 1:a november, lite B är det, men hur länge är man inte redo att vänta på Den det man vill ha?

Sedan åkte vi iaf in till stan. Jossan anmälde sig som boende i Österrike, sen gick vi och småhnadla duschgel bl.a. på Müller, in på Douglas där jag köpte YSL Touché Eclát high lighter, Jossan köpte tyskböcker till sin språkkurs. Sen tog vi en liten omväg tillbaka, jag köpte en islatte, jag har blivit beroende, måste snarast köpa en Espresso-maskin, så jag kan fixa islatte hemma (jag måste ha espressomaskin, vanligt kaffe duger inte).

Beställde tid för manikyr till imorgon, sen åkte vi iväg till Plasmacentret. Efter plasman käkade vi på Uni, kändes som det var dags, så jag fått i min en äggvite-shake och ett 1/4 dels äpple idag. För min del: blomkåls/ost plättar, sparrissoppa och sallad. Gott var det, hjälpte dock inte då det ett besök på toa senare var gone....

Sen hade jag Biologisk psykologi 3-block, 2h...blev dock bara 20 minuter, för sedan sa professorn att han inte tänkte berätta något mer för oss idag...haha..


Sen har jag packat, vi flyttar jue ut på söndagen.

puSS,
xXxVickanxXx

6 comments:

Anonymous said...

Hörru min lilla coffee junkie..... Först, har du blonderat håret mer? Ser riktigt ljust och GRYMT SNYGGT ut! Jag ska blondera i veckan, orkar inte ha det här gula...

Sen... jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt resan. Vad tycker du?

PUSS, LOVE YOUUUU!!!!

Andréa

Vicky M said...

baby, jag har inte blonderat mer, lovar, inte gjort något, det enda som jag lagt i för 15 minuter är Matrix So silver schampoo, det är asbra! testa! :D

Jag tycker självklart att du ska komma ner, inte bara för min skull, utan jag tror det hade varit bra för dig att få reda ut allt, jag har jue inte hört the whole story, men jag har min lilla syn på det hela också. Men självklart är det ditt val baby, du måste känna vad du tycker är rätt och vad du orkar :)

Och tack för komplimangen förresten, love you too! <3 <3
puss

Malin said...

Oh men fan vad roligt att ni fick den!Jag måste komma ner å kolla hur allt ser ut mm sen:)

K(ristine) A(malie ) said...

Den fra YSL bruker jeg også, den er best <3

Vicky M said...

använt den idag, cohjag är nöjd än så länge. haft Guerlain's Issima innan, men den kostar ca 100kr mer och innehåller bara 1,5ml jämförst med YSL''s 2,5ml, så we'll see, men jag var dock väldigt nöjd med Guerlain's.

K(ristine) A(malie ) said...

Er så individuelt det der. Men hvis du har funnet en du er superfornøyd med så burde du holde deg til den ;)