Saturday, October 11, 2008

Varför heter det brysselkål?

Hej hopp allihopa! Jossan är en stor sömntuta...haha.. Jag kom hem strax efter 3 i natt, sen snackade vi i typ en timme innan vi somna. Drack 3 Red Bull på jobb, så jag kunde inte sova, ar uppe ett antal gånger på toa och sedan kl. 12.30 orkade jag inte sova längre, så jag gick upp och fortsatte att läsa på min chiclit bok, Callgirl på Manhattan av Tracy Quan. Jossan däremot sov till en bit efter 15...hahaha...

Sedan har jag lagat brysselkål, varför heter det brysselkål? I Polen hetter det också något med bryssel, har det något med Bryssel att göra?

Sedan har jag pluggat ryska :P Mer exakt gjort min dubbla hemläxa.

På tal om mat, så var det orientalisk kväll Bini's igår, rostade kastanje, rökelse o. dyl. Första gången jag käkade kastanjer, smakade lustigt..hehe..


puSS,
xXxVickanxXx

1 comment:

Anonymous said...

Privet! Gde si seichas?

Hhehe, min ryska.... Serbiska och ryska är jättelikt så säg till om du behöver hemläxehjälp.

Sitter o garvar ihjäl mig ang. brysselkål. Men väl värt att kolla upp om det har nåt med Bryssel att göra.

PUSSPUSS MIN SNYGGA VÄN!

Andréa