Tuesday, October 14, 2008

Josey's utmaning

Hur många skönhetsprodukter använder du varje dag? Jag antar Josey's utamning och räknar en vanlig dag som denna.

1 Sköljer och tvättar ansiktet med kallt vatten när jag vaknar.
2 Borstar tänderna med Denivit Express Whitening eller Pepsodent White Now tandkräm
3 Tvättar ansiktet med Garnier Pure A Cleansing Tonic
4 Lägger på RoC Hydra+ (den gröna)
5. Loréal's True Match Minerals - mineralpuder
6. YSL Touché Éclat
7. Sensi Deodorant
8. iD bronze rouge
9. Dior shadows som grund ögonskugga
10. Essence ögonskugga
11. Lumene ögonbrynspenna
12. Loréal Telescopic Mascara
13. Rouge på kindbenen, antingen Helena Rubenstein Color Statments eller Estée Lauder's Tender Blush 14. På läpparna blir det olika, Nature's of Scandinavia, Kanebo, Essence, ja, något glans eller cerat
15. Någon gång under dagen åker antingen Clinique's Lip Plumb eller Too Faced's Lip Injection
16. Vård för naglar och nagelband, just nu Oriflame's nail & cuticle fortifier 17. Underdagen återfuktar jag ögonen ett par gånger med Bausch & Lomb Renu MultiPlus
18. Duschtvål, Palmolive Sensitive eller Naomi Campbell's Cat just nu.
19 & 20. Håret tvättas först med ett schampoo för tillfället Loréal Multi Color eller Tigi Bed Head Dumb Blonde. Därefter tvättar jag med Matrix So Silver
21. Balsam, just nu Toni&Guy's Straith & Protect conditioner
22, 23 & 24. Håret sprayas med Farouks Biosilk, därtill Tigi Bed Heads Ego Boost för kluvna hårtoppar och sedan Farouks Biosilks Silk Theraphy
25. Mascaran och ögonen tvättas med Loréal Gentle Eye Make Up Remover
26 & 27 Sminket tvättas bort med Clearasil Cleansing Whipes därefter Garnier Pure A pads.
28. En nattkräm sätts på, Clarin's nattkräm, Multi Regenerante Contour eller gentle night cream för tillfället.
29, 30 & 31 Låren smörjer jag in med Dior's Plasticity, mage och armar med Clarin's Body Firming cream, brösten med Kanebo's Sensai Throat and Bust lifting effect.
32. Resten av kroppen smörjs in med Gucci Envy Me body lotion.
33. Under dagen använder jag såklart även parfym, för tillfället mest Paris Hilton Just Me, men även Gucci Envy Me, Dolce&Gabanna Light&Blue, Polo Ralph Lauren Sport, Naomi Campbell Cat etc.
34. Och så sköljer jag munnen med SB12.

Så hur många produkter använder du en vanlig dag?
Josey's lista kan ni se HÄR

För min egen del måste jag tillägga att ska jag ut, då åker lite underlagskräm och även troligtvis t.ex foundation på.
Jag sprayar aldrig håret med hårspayr, förutom om jag ska ut, då kan även en glansspray åka på som finish, eventuellt även lite vax för att hålla spretiga toppar mitt på huvudet i styr.
puSS, xXxVickanxXx

5 comments:

Tasja said...

Ehh du slår mig.
vanlig dag: Nivea rengöringskräm och Loreals dagkräm. KLART! (på kvällen samma sak men Loreals nattkräm)
lite finare: täckstift och kajal. KLART!
utekväll: foundation, ögonskugga, kajal KLART!
Varje dag (tränar varje dag så gott som) hårtvätt: Head and Shoulders för färgat hår schampoo o balsam. Duschtvål Palmolive Mandel&Honung.
Borstar tänderna varje dag med så klart.
Och deo o parfym.
Das war alles.

Anonymous said...

vickan, true minerals - är den bra? funtar på att köpa nån mineralpuder bara för att... men kan inte bestämma mig om vilken som är bäst? har du testat ID?

PUSSSSS

Andréa

Vicky M said...

jag tycker true minerals från Loréal är bra, och den är inte speciellt dyr, min hud får inte utslag elelr finnar, men nä jag har inte testat ID, måste dock säga att jag för tillfället är nöjd med True mineral så varför beala tre gånger priset när något funkar?

puss

Anonymous said...

Ja, absolut sant. Jag tänkte att jag skulle använda nån sorts puder ibland (nu kör jag ju bara collistars bronser på kindbenen) som ett fint underlag. vill ju inte ha underlagskräm men väl nånting som ger ansiktet ett litet skönt lyft.

kanske borde lyfta mig istället


hihihi

pusssss

Anréa

Vicky M said...

heheh..du har nog några år kvar till lyft :P mm, jag gillar inte hller underlagskrämer och grejs. känns som om allt stramar och är instängt och därtill får man kass hy!

puss