Thursday, October 30, 2008

Liberec :P

Liberec då, ja jag vet jag är seg med mina updates *sorry*. När det händer mycket, så vill man lixom bearbeta allt som hänt, och sen finns det kanske saker som man inte vill ta och berätta, men ni vet jue att jag är väldigt öppen, och berättar jue det mesta.

Ja, iaf efter tävlingen i Klingenthal (som såklart Schlieri vann, vem annars liksom ;P) hoppade vi in i bilen och körde, om vårt köräventyr kan ni läsa HÄR. Väl framme var det som jag också skrivit innan, Typ alla kom fram samtidigt, så KAOS.backhoppare, officiella, tränare, backhoppningstjejer, fans, media, ja ALLA var i foaljén och ville ha sina rumskort. Centrum Babylon är ett fyrstjärningt hotell, men servicen är det fan inte. Som tur var Tad framme tidigare, och hade redan börjat fixa med våra rum (de stod på honom, då han bokat allt). Alla som bodde på rummet fick fylla i en utförlig blankett, med passnummer och allt, sen det värsta av allt är att vistelsen skulle betalas i förvag?!?! Har ni hört något så korkat?! 4Stjärnor skulle det vara ja...

Vi tog våra lap topar och gick ner i foaljén, massa av backhoppningstjejerna (alltså nu menar jag inte hopperskorna) var där fast de inte bodde där, Felix och resten av tyskarna dök också upp. Skulle träffat Felix på kvällen, men blev inte så, vilket var bra så här sett i efterhand ;)

Gick med Wank till hissen, någon gammal kvinna gick med honom och snackade som fan, sen när vi kom till hissen så hon bara "OK, then sleep well, I wish you sweet dreams". Jag kunde inte hålla mig för skratt, när hissdörrarna stängdes så exploderade jag, Andy bara "Tyst, no comment"...hahaha... Tyskarna och Polackerna (vi träffade bl.a. Malysz i korridoren..hahah..) bodde på Tad's våning, bredvid dem, vi bodde på 3:e våningen med Norkar och Österrikare bredvid, what a co-incidence liksom ;) Vi bestämde oss för att dricka på rummet, pallade inte gå ut, så jag, Szczepan, Kasia, Tad och Jossan pimplade loss. Eller ärligt talat så började jag och Szczepan, vi drack upp nästan en hel flaska jordgubb-lime shots själva innan Kasia och Jossan joinade, sedan Beherovka med red bull :D Under tiden SMS:ade vi med Hafi, som skulle dyka upp, jag var dock något död, så tillslut vinglade jag till mitt hotellrum.

Nästa dag så frukostade vi, Alice hade problem med sin akkreditering, shuttle bussarna hade redan åkt till backen, men jag gick fint och kollade surt på de "I need to come to the hill" "You're the polish team yes? 5 minutes". Ibland är det bra att ha en bra akkreditering..hehe..

Uppe i backen var redan alla tjejerna, tog en massa fotn på alla, och jag bara kände att nä, alla skulle hälsa och hoppa på en. Jag smet ganska snabbt in till backhopparbyn, där de inte kom in...puuH. Nej, jag kännermig inte bättre än någon annan,men ibland orkar man inte.

Maten var askass för backhopparna, någon smaklös makorongryta och en konstig soppa, därtill Pepsi Maxx, som smakade konstigt och när vi kollade utgångsdatumet så var det January 2008, så ja vi drack inte mer av den som ni kanske förstår.

Kvalet vanns igen av Mascht, Janda hade stått i vinnarbåset i 40 minuter, och Mascht hoppade som sista och vann. Janda bara när han kom ut "Fuck you, I stood here for over 40 minutes and then you come and just take the quali-win :P"

Sen var det ett antal timmar emellan, jag bearbetade mina foton från Klingenthal, underhöll mig lite med österrikarna och kollade på the Hills :D

Sen var det tävling, den kollade jag på med Kasia, vi satt med Erik och Felix. Felix blev dock sur på mig, för när Schlieri hade hoppat och ledde, så hoppade jag upp och var jätteglad och skuttade iväg, något som inte föll Mr. Schoft i smaken...

Efter andra hoppet, så vann Schlieri såklart, jag kollade på en del av tävlingen med Zyla, min sk man från Planica...haha... *long story*, Visste redan sen innan att österrikarna stannar över natten, för de hade träning dagen efter, och hörde när Eggi frågade felix om han skulle ut, men Felix sa nej för de hade träning på morgonen, men jag ville jue iaf vara snäll och fråga Felix (fast jag visste svaret), sen ville jag jue säga hejdå och inte bara sticka. Så jag gick till honom, och han var så sur mot mig, jag kollade på honom som ett fån, lixom what the fuck, så jag bara jaja, ses i vinter då, men då insåg han nog att det är han som loosar på att vara sur, inte jag, så han vände sig om log och ja.

Presskonferens, som var sååå pinsam. Sedan skriva och åka iväg till hotellet för att fixa sig för utgång. Och jag kan jue säga att äventyren började så fort jag steg in på hotellet, men vet ni vad? På kvällshistorien får ni vänta hihihi...

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: