Friday, December 26, 2008

Klädsmart - Att inte falla i REA-fällan

Först och främst, som jag sagt innan - Viktigt innan shopping och innan rea. KLÄ ER SMART!

Min klädse
l idag var: Bekväma jeans från Denim Wear. Ta inte på er astajta jeans, tänk på att ni troligtvis kommer ta av er och på de ett par gånger. Det ska jue gå lätt.

Strumbyxor från Lindex. Perfekt att ha under jeansen om man ska prova t.ex. klänningar.

Svart enkelt linne från VILA med en lagom urringning. Som med jeansen, tänk på linnet kommer åka på och av ett antal gånger, då är det mycket lättare med en urringing, d.v.s. stort hål för huvudet.

Tröja från H&M. Även denna med en rejäl ringning. Tänk även på att inte ta typ ulltröjor eller liknade, ni kommer dö av värmeslag, vi har jue ingen aircondition i omklädningsrummen.

Halsduk: Louis Vuitton
Jacka: Canada Goose chilliwack *loves it*.

Skor: Snygga, men enkla gympadojjor från Louis Vuitton. Har man för klumpiga skor, så ser det inte bra ut till kläderna man provar. Högklackat när man ska springa runt hela dagen, och speciellt även på Malmö's kullersten..är ett litet no no. Vi behöver inte dö på kuppen ;)

Örhängen: Pilgrim. Tänk på att inte ha för stora örghängen som kan fastna i alla tröjor och toppar som man testar.

Och sedan på tal om REAN. Innan du beger dig ut - Vad är det du behöver egentligen? Vad är du på jakt efter? Det är jättelätt att göra impulsköp. Fåga mig jag har varit mästaren av impulsköp, bara för det är halva priset eller ännu mer, så köper man det. I detta läge vet ni nog att jag shoppar sjukt mycket kläder, men sanningen är att jag här i Sverige har en hel dubbelgarderob full med kläder som fortfarande har tagsen kvar. Ett av de värsta impulsköpen jag gjorde var en guldig Dolce & Gabanna topp i PVC, 2800kr och så 50% på det, alltså 1400kr. Tagsen finns fortfarande kvar på den, jag har bara provat den, och jag tror aldrig att jag kommer sätta den på mig. Men som sagt jag har en massa sådana kläder och skor i mina garderober. Vad är ert värsta impulsköp?

Jag ska dock inte säga att jag nu är mycket äldre och smartare, jag gör precis som alla andra impulsköp fortfarande, men jag försöker verkligen tänka på om jag verkligen behöver det som jag köper, och som sagt ha ett mål på vad du behöver innan du lämnar hemmet, då blir det mycket lättare att låta sig hållas :)

Något jag dock letade efter idag, men ikke kunde hitta var ett riktigt brett svart skärp att sätta i midjan, ett sådant som både Blondinbella har och Marie Plosjö bl.a. någon som vet vilket jag menar? Tror de köpt det på Norrmalmstorg eller någon butik som hette något med Norr. Andréa vet du?? Jag vill verkligen ha det där skärpet, REA eller ej, I WANT IT! Tror de betalade 800kr för det.

http://www.aftonbladet.se/pryl/article4071383.ab

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: