Monday, December 08, 2008

No pain, no gain

Har precis klottrat ihop en DJUP-Rengörande Peeling för stora porer/pormaskar som bl.a används av många modeller från vad jag hört. Eller ja, har iaf hört att de använder en hemmagjord mask med bakpulver i. Så nu har jag blandat ihop en och lagt på i ansiktet. Jag vet att det ska kännas konstigt, det läste jag, men det gör fanimej ont asså, men vill man vara fin, så får man lida pin.

Hoppas bara att jag inte kommer se ut som om jag precis kommit från en kemisk peelingjag och Jossan ska ut och äta fancy dinner på Hilton's restaurang Guggeryllis, då hon fått detsom en del av sin födelsedagspresent i form av 4-rätters middag där av mig :) Vi har en bokning till klockan 20, dress code: avslappnat formell. Kan nog ganska lugnt säga att det är en av Innsbruck's bästa restauranger. Jossan hämtar du upp mig?

Ja, iaf till skönhetsmasken:
2 tsk bakpulver
1 tsk citronsaft
1 tsk vatten
Allt detta blandas i en liten skål och smörjan sätts på ansiktet (lungt lättas att göra om man är två då den är ganska rinnande, alltså ingen honungssmörja, men lägger man sig ner går det också bra att hälla på med en sked).

Låt den verka i 10-15 minuter innan ni gnuggar och sköljer av den med ljummet vatten.

Min har varit på i halvtid nu och nu har den stelnat, svider inte så förbaskat längre heller. Men ska återkomma med resultat när den är borta :) (just detta recept tog jag från the Hills-blogg)

Har ni några hemmagjorda skönhetstips?

puSS,

xXxVickanxXx

4 comments:

Anonymous said...

Heeej gumman! Ja du han står i vellinge just nu. Sen min andra har jag uthyrd på foder i Hässleholm. puss

Tasja said...

hämtar dig kvart i åtta.

Anonymous said...

svar: varsågod! hoppas de blir bra! ..
bara en sak om du kopierar nått från min blogg får du gärna skriva vart du tagit det ifrån=)
ha en bra kväll!

Elina said...

Hmm så finurligt, måste testa :) Hoppas bara inte ansiktet åker av, du får uppdatera med resultatet! :)

Pussss