Friday, December 12, 2008

мы говорим пo русский


Gårdagen då, vi skulle mötas med hela ryskaklassen på lärarinnan's systers barr/pub Filin (Филин). Lite trögt var det i början, jag hamnade vid bordet där Thomas, Caroline, Flo, Eva, Karl och lärarinnan.

Prossecco-bull, sedan kom det in vodka shots och så fortsatte det med dans. Tad och Bine dök också upp en stund. Jag umgicks väl mest med Thomas. Vi umgicks ganska ordentligt, dansade och hade oss. Jag är dock bra på att sätta mig i jobbiga, konstiga situationer. T har en flickvän, som också var där, jag gillar henne hon är jättetrevlig och allt, sen har han en bror, som också var där, denne bror gillar mig (vilket jag redan visste sen innan). Men kvällen fortlöpte inte med brodern utan med som jag och Jossan kallar honom; pojkvännen.

Jag tyckte väl att det var ganska harmlöst alltihopa (Jossan, har dock andra synpunkter), jag menar vi gjorde inget mer än att flörta, oki vi stod typ på varann och hade händerna på vaanda hela tiden, men förutom det ingenting. Kan säga att flickvännen var något sur mot slutet. Eftersom jag skulle upp tidigt och inte hade packat så sa jag till T att jag borde åka hem nu,säkert inte blev hans svar, du ska inte någonstans.

Tillslut ville flickvännen hem, jag tyckte de skulle stanna, men hon sa åt T att han kunde stanna med mig (ja, hon var något sur på honom, hade jag cokså vait om jag ahde vatt hans flickvän). Jag stannade en stund till sen skulle jag säga hejdå till alla, bl.a. min lärarinna och då frågar hon om allt är OK-
V: Ja, förutom att C blev lite sur på T.
N: Det kan jag förstå. Men, jag förstår dig, han ser riktigt bra ut.
I detta ögonblick står jag och gapar.
V: Va? Vaddå märkte man något?
N: Mmm, ja det kan man nog påstå, vad det är mellan er två har nog inte undgått någon ikväll.
V: Ärligt, såg det verkligen ut som något?
N: Ja, det kan man lugnt säga.

Hela samtalet var asså jättepositivt gentemot mig,men jag kände mig så dum, jag menar jag tyckte inte att vi gjorde något, och jag trodde absolut inte att folk skulle lägga märke till något. Jag menar vi drack, snackade och dansade bara lite.

Ingen aning, men varför ska jag alltid sätta mig i så konstiga situationer? Jag menar jag vill inte hamna där, jag ber inte om uppmärksamheten, fast ja, jag tycker att han ser bra ut. Great nästa triangeldrama fast plus ännu en person (alla på bilden nedan).

Ja, Sverige känns förtillfället som perfekta tillflyktsorten, inga backhoppare, inga draman, "ingen" som känner en.




puSS,
xXxVickanxXx

3 comments:

Anonymous said...

ooooooh älskar dina långa inlägg!!!! love to read them!

pusssssss

Andréa

Vicky M said...

baby snart ses vi :***********' can't wait!

pusssssssssss

tessan* said...

Hur kan hans tjej acceptera att han beter sig så? Tjejer är för puckade, sorligt!!