Tuesday, July 15, 2008

As everyone says; LOVELY - Sex and the city


Äntligen har jag sett filmen :) Jag & Kaytan :) Kläderna var helt fucking fabulous, speciellt Carrie's :) Och brudklänningarna, gaaH, och då den från Vivienne Westwood (Carrie gjorde ett uppslag för Vogue), tror det är min drömklänning, aldrig sett någon snyggare brudklänning! Texterna som fälls är ofta så jävla klockrena och man skrattar en massa. Tycker dock inte att filmen är exakt som serien, den känns inte lika chic, fast den är jue sjukt bra :)

Redan i början känner man att man hamnat rätt..hihi... Något som jag däremot tycker är väldigt tydligt i
filmen, eller som iaf jag märker av väldigt tydligt och jag tycker även att en stor del av tyngden läggs även till att få oss tittare att förstå att det är medelålders kvinnor vi tittar på, över 40, Det som slog mig tydligast var Carrie. Gud vad gammal hon ser ut, man lixom tittar, så gnuggar man sig i ögonen och tittar igen, men bilden blir liksom inte bättre och yngre. Någon mer än jag som märkte detta väldigt?

OK, nu för er som inte sett filmen, läs inte under detta streck, för jag kommer kommentera handlingen -----------------------

Innan filmen släpptes gick det rykten om att någon skulle dö i serien, visst regisören avfärdade detta, men jag måste erkänna att under hela filmens gång, satt jag och tänkte och försökte gissa vem, sen när en stor del av filmen gått, då var jag bara rädd hela tiden att någon skulle dö, speciellt när Charlotte stötte på Mr. Big utanför restaurangen, och de bråkade, jag trodde någon av de två skulle hamna under en bil eller något, men till min glädje dog jue ingen :)

Sen till Samantha och Smith...gaaaH, det hade jag inte väntat mig! Men när hon gjorde slut med honom och han frågar henne vad det ska bli av henne? Så trodde jag att scenen skulle brytas och nästa scen skulle vi få se henne ha sex med Dante..hehe.. Blev faktiskt förvånad att det under hela filmens gång inte hände något mellan dessa två. Och så en sista fråga, Adopterade Charlotte och Harry sin dotter redan i serien eller vad det något nytt för filmen? *minns inte*

Kvällen's outfit, var liknande den under dagen. Tröjan byttes dock till en randig Ralph Lauren som jag fått av mamsen (rosa såklart :P) och ett par låga svarta stilettos med rosa prickar :) Örhängena kommer från Montini.

puSS,
xXxVickanxXx



No comments: