Tuesday, July 01, 2008

Lars and the real girl

Mötte Emi framför Metropol igår, vi öppnade en flaska Prosecco (Emi var tvungen att fira sina 2 prov och sin presentation, plus att hon hade namsdag), stoppade ner flaskan i Emi's ryggsäck igen och kollade in filmerna. Valet stod tillslut mellan 3 stycken: Der Insel derAbendteuer (Nims Island), The Happening och Lars und die Frauen (Lars and the real girl). Lotten föll på "Lars", så vi köpte nachos med ostsås och gick in i biosalongen. Emi hade det ganska lustigt med Prosecco-flaskan..haha... Vi hade skitkul filmen igenom, blev t.o.m tillsagda att vara tystare...hehe...

Filmen handlar om Lars, som får någon typ av "tvångsstörning". Vi gillade filmen båda två väldigt mycket, det var en väldigt intressant och rolig film, som fick en att tänka lite. Det jag gillade mest med den att den var så äkta, och ingen typisk Hollywood-film där man egentligen redan typ vet vad som händer. Ryan Gosling (The Notebook, Remember the Titans) har huvudrollen, men jag kände typ först inte igen honom..hehe.. Och ja, tysk dubbning, störde mig som sagt inte alls, då tysk dubbning faktiskt är väldigt bra gjord och som jag redan sa innan vi begav oss till bion, så är det inga skådisar som jag direkt "känner mig nära" alltså, hade jag no problems med det :)

Lars and the Real Girl is the touching, amusing, and humorous story about a man whose emotional baggage has kept him from fully embracing life. After years of what is almost solitude, Lars invites Bianca, a friend he met on the Internet, to visit him. He introduces Bianca to his brother Gus and his wife Karen and they are stunned. They don't know what to say to Lars or Bianca--because she is a life-size doll, not a real person, and he is treating her as if she is alive. They consult the family doctor, who explains that this is a delusion he's created--for what reason, she doesn't yet know, but they should all go along with it. What follows is an emotional journey for Lars and the people around him.

Så, vill ni se en riktigt bra film, så kan jag verkligen rekomendera denna :)

Nu ska jag plugga för min nonverbala psykologi! Sjukt mycket sidor :/

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: