Wednesday, July 23, 2008

Det är något med mig och Köpenhamn's flygplats...

Home sweet home, jag är back in Innsbruck! (ja, för 18h iaf..hehe..). Min lilla trip:

Skulle jue inom och köpa tidningar innan jag tog Öresundståget, tyckte jag hade gott om tid. Cosmopolitan och ELLE köptes (ELLE var dock ingen bra denna utgåva, ganska innehållslös), sen till Svågertorp trycka ut en biljett, kollar på klockan 09:30:34 och tåget gick 31, min pappa kommer med mina resväskor, och jag bara ser tåget där nere, jag bara till min pappa, tåååget! Spring!! Så min paps fick motionera med två resväskor (jag tog min handväska och laptopen), hann med tåget iaf. Väl inne på Kastrup var jag för en gångs skull tidig (55 minuter innan avgång). Så checkade in.
<-- något skeptisk innan avfärd imorse

Security-controll, jag pep (jag piper aldrig!), så fick bli lite kroppsvisiterad. Glömde bort att dricka min Innocent smoothie, så fick typ ta 2 klunkar och slänga den, sen gick jag ock shoppa, jag menar jag hade jue ganska lång tid på mig, blev 2st Ed Hardy-linnen (älskar Kastrup, de har ett jävla bra utbud på allt, fast de hade inte Too Faced *ledsen*), en ny stor DKNY neccessär (min vita Naomi Campbell är jue så skitig nu) och en asfin strassklocka från Durand (ni får bilder sen, är så död just nu).

Check-in:en började 10.20, jag begav mig dit 10.25, märker, shit, mitt boarding-kort! Det hade jag lyckats glömma på security-controllen, så fick snällt springa från min gate (självklart var det gaten nästan längst bort i terminalen) till Transfer-service, eller ja skulle hitta en info-corner, tror ni det finns några skyltar var de finns?! NÄ!, är det ombyggnad så är det! Hittade det tillslut, killen bakom disken var som tur svensk (jag menar danskar fattar man inte vad de säger) och hjälpte mig fort, sen var det att åter springa med mitt handbaggage, handväska och laptop genom hela terminalen till gate:n, dök upp vid gate:n 5 minuter innan planet lyfte. Ja, denna gången behövde inte planet och alla passagerare vänta på mig som sist iaf...haha... LÄS HÄR. om ni missat min senaste flygresa..haha..

Jag tog fel, flög med SAS (inte med Lufthansa som jag trodde att jag skulle), och SAS suger. Tycker det är pinsamt att man på ett normalflyg (alltså inte lågprisflyg), ska behöva betala för dricka och mat (ja, nu skiter jag i deras baguette, men dricka!), fy fan, bara SAS som är så dåliga, inget annat av de normala flygbolagen är så, med Berlin Air får man t.o.m gratis dricka och "mat". Därtill kan tilläggas att de inte hade växel på EURO.

Jaja, läste ELLE under flygturen och började läsa på David Beckham's - My Side. Väl i München var det första jag gjorde att gå in och köpa mig en 0,5l Iced Vanilla Latte Starbuck's, sedan ta tåget in till München's central, Christopher ringde under tiden "Hur länge är du kvar i Sverige? Är faktiskt i München just nu...hehe.." Och han körde elefantskämtet igen, eftersom Malin eller Tessan kommenterat något om det under något blogginlägg..hehe..så jävla söt bara :)

Väl framme på centralen, hade jag dryga 30 minuterna innan nästa tåg till Innsbruck gick, så gick åter in på Starbuck's, och köpte ännu en 0,5l Iced Vanilla Latte, satte mig ner, bredde ut mina väskor över halva lokalen ;P och läste vidare på My Side.



När det var 15 minuter till avfärd gick jag till tåget, och det var så jävla fullt, plus att det var ett cp-tåg (tysk tåg), d.v.s. utan avdelningar och utan uttag till laptopen, så fick skita i att kolla på DVD (hittade förresten Pledge This! i laptop-väskan, fast den fanns inte där de första 3 gångrna jag tittade *lovar*). En mamma som kom med 2 ungar, den ena satt snällt bredvid mig, men den andra grät och skrek under ca 1h tid och jag blev vansinnig. Läste min Cosmopolitan (jävligt bra nummer ute just nu, med Mischa Barton på omslaget, retuscheringen som är gjorde på henne är dock urusel, hon ser förjävlig ut) med hörlurar i öronen och full musik.

Om inte detta vore tillräckligt, så var detta cp-tåget ett tåg som gick över Tyskland hela vägen, över Garmisch-Partenkirchen, vilket istället för den normala 1h45minuter det ska ta, tog nästan 4h!!! Jag fortsatte dock att läsa My Side, så det gick jue, men hade mycket hellre varit hemma 2 timmar tidgare!

Hoppade av tåget och tog en taxi hem (var inte riktigt på humör för at vara ekonomisk nä). Nu är jag helt speedad efter 1 liter Latte, käkade en omellett i morse och en halv fralla. Precis lagat en varma koppen.

Tänkte dra till gymmet men är lite för trött, och måste jue packa inför Hinterzarten imorgon.
Dagen's resklädsel var min nya Ed Hardy hoodie och tisha, slappa Diesel-jeans och mina röda ballerinas från Skorett.

puSS,
xXxVickanxXx

3 comments:

Tasja said...

Jag som flygit mycket senaste året kan meddela att ALLA flyg utom SAS ger en gratis mat och dricka (och sprit...)

Och jag har flygit med en del mkt små lågprisbolag.

Jag ska flyga hem med SAS på söndag :( fast jag bokat med Swiss.

Vicky M said...

ja, jag bokade med Lufthansa. jag verkligen hatar SAS.

Anonymous said...

SAS er den verste som finns i verda ! *Grrrrr*