Friday, July 11, 2008

Sämsta textraderna

Musicmagpie har listat det sämsta textraderna som någonsin skrivits, och jag kan inte annat än hålla med om vissa. Älskar Snap!'s - Rhythm is a dancer, men har aldrig tänkt på att de sjunger "I'm serious as cancer, when I say rhythm is a dancer". Avril's text till sk8er boy tycker jag dock inte det är så mycket fel på. What do you think? Har ni några fler exempel? Jag tycker det är svårt att bara komma på sådär :/ Är det inte lite sjukt att vi egentligen inte tänker på vad det är för ord som finns i låttexterna? Ahh, kom på en dum precis, Britney's - Baby One More time " Give me a sign. Hit me baby one more time" - Bra budskap det där...

Nedan har ni listan:

1. Snap! – Rhythm is a dancer
”I’m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer”

2. Des'ree – Life
”I don’t want to see a ghost, it’s a sight that I fear the most, I’d rather have a piece of toast, watch the evening news”

3. Nelly, P Diddy & Murphy Lee – Shake ya tailfeather
”Is that yo ass, or yo mama half reindeer?”

4. Avril Lavigne – Sk8er
”He was a boy, she was a girl. Can I make it any more obvious?”

5. 50 Cent – 21 questions
”I love you like a fat kid love cake”

6. Culture Club – Time (clock of the heart)
”Time is like a clock in my heart”

7. Will Smith – Gettin’ jiggy wit it
”You got a Prada bag with a lotta stuff in it”

8. Shakira – Whenever, wherever
”Lucky that my breasts are small and humble, so you don’t confuse them with mountains”

9. Sisqo – Thong song
”She had dumps like a truck, truck, truck”

10. Van Halen – Why can't this be love
”Only time will tell if we stand the test of time”

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/article2886604.ab

puSS,
xXxVickanxXx

5 comments:

Anonymous said...

Vad sägs om Per Gessle´s
solsken och raden
"Jag knyter mina skor
Jag fäller upp min krage så den blir stor"

Det är fan det sämsta skit jag hört. kan vakna mitt i natten och bara skratta åt eländet

Anonymous said...

Vad är det för någon fel med 50 cent rad? han har verkligen många som är sämre.

Radikalen@live.se said...

Ta bara och läs ALLT med Tomas Ledin i textväg, han får inte ens ihop ett nödrim.....

Vicky M said...

haha..ja, Gessle's var bra..haha... - - - - - - Med 50cents tror jag den raden är just provocerande och något oanstäning och därför den hamnat på listan :)

zayonchek said...

haha actually i think 50 cent's cake text is pretty cute... kind of dumb, that's for sure, but also weirdly witty. one of the worst songs in my opinion is emilia's "big big world"... come on... i'm a big big girl in a big big world? seriously.