Sunday, July 13, 2008

Båstad, fest eller tennis? Nu får Freddie & Chippen skit

Tennisveckan i Båstad har precis avslutats, vem vann? Ingen aning, allt man läser i folkets bloggar som är där är om drickandet och partyna. Någon enstaka har skrivit om att de besökte tennisarenan, "för att man borde". Tommy Robredo heter årets vinnare by the way.

Båstad har jag alltid sett som p
artyvecka, ja OK, man kallar det tennisveckan, men inget jag direkt förknippar med tennis. Sportchefen för Båstad är dock inte glad och ger både Freddie Ljungberg och Chippen skit.
Det vore kul om Ljungberg, Chippen och allt vad de heter kunde komma hit för tennisens skull i stället för att bara festa. De gör så att tennisen får mindre fokus.

Folk går in och ut ur arenan och det hela blir som ett nöjesfält mer än att folk kommer hit för att se bara på tennis.

Det blir helt fel fokus. Visst, det är skitkul att kändisarna kommer hit, men kom hit för att se på tennisen och inte för att bara festa, ”Chippen” och Ljungberg och allt vad de heter.
- säger sportchefen för Swedish Open i Båstad.
Vad tycker ni? Jag vet faktiskt inte själv, eller jag hade nog gått dit och kollat på någon match, men om man inte är intresserad av sporten i sig, och jag menar speciellt i tennis där en match kan hålla på hur länge som helst och det bara är en boll som studsar fram och tillbaka, orkar man då följa detta? Ja, Marat Safin hade man iofs kunnat kolla på ett tag iaf :P Det var även han som fick klippa bandet på årets invigning :)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article2895399.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2892536.ab
puSS,
xXxVickanxXx

3 comments:

Tasja said...

Jag håller faktiskt med! Jag har svårt för folk som går på sportevenemang men skiter i att gå på matcher/se tävlingen (inom alla sporter).

Man kan ju kombinera festadet med att se på tennisen. De spelar ju knappast kvälls/nattetid när partyt är..... så nog kan man väl pallra sig upp för att se i alla fall slutspelsmatcherna.....

Fast å andra sidan har jag grymt svårt för just Chippen och Ljungberg hur som helst så jag är kanske orättvis...

Näe som sagt jag tycker det är lika fult med vissa som går på backhoppning eller så att säga det gör de inte för de skiter i tävlingen och går bara på festerna och jagar killarna. Eller åker på hockey/fotboll och sitter i VIP-loungen och dricker sprit och INTE TITTAR PÅ MATCHEN SAMTIDIGT!

Anonymous said...

Chippen var där för något uppdrag som jag förstått det och då hade jag också gått ut och festat lite :) Dessutom tyckte jag det var kul att Aftonbladet skriver om "Ljungbergs vilda festande" visandes en bild på Ljungberg med en vattenflaska i handen, hehe... Men visst överskuggar festen sportevenemanget, men det har väl media bidragit till lite också..

Malin said...

Jag tycker nog som Jossan faktikst. Inte så svårt att kolla på en match när man ändå är där.:)

Chippen var bla där för att spela volleyboll emot Jon oalala;)